تیم کوک آینده خوبی را برای خانواده آیپد پیش بینی می کند

اپل با ارائه گزارش مالی سه ماهه نخست سال مالی 2017 رکوردهای درآمد خود را جابجا کرد؛ با این حال نمی توان کتمان کرد که روند نزولی فروش تبلت ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسکانیوز، این کمپانی در بازه مذکور 13.1 میلیون دستگاه آیپد را به فروش رسانده، رقمی که در مدت مشابه سال قبل و سال 2013 به ترتیب ارقام 16.1 میلیون و 26 میلیون را نشان می داد. این وضعیت برای تمامی تولیدکنندگان تبلت وجود دارد و حجم بازار بر اساس گزارش های مختلف در مقایسه با سال قبل بین 9 الی 20 درصد کاهش یافته است.

به گزارش Strategy Analytics «قیمت» نقش تعیین کننده ای در انتخاب محصولات حرفه ای همچون آیپد پرو دارد و بنابراین دیگر تولیدکنندگان به بازار دستگاه های ارزان قیمت و اقتصادی روی آورده اند. به عنوان مثال لنوو توانسته در این بازه حدود 3.7 میلیون دستگاه تبلت عرضه کند که رشد 16 درصدی را در مقایسه با سال گذشته نشان می دهد.

IDC می گوید آیپد ایر 2 و آیپد مینی بخش اعظم تبلت های عرضه شده توسط اپل را در این بازه تشکیل داده اند و آیپد پرو تنها یک دهم از حجم فروش را به خود اختصاص داده. البته اهالی کوپرتینو مدعی شده اند فروش فصل تعطیلات را دست کم گرفته و در تأمین دستگاه با مشکل مواجه شده اند، وگرنه آمار فروشی بسیار بهتر از این می داشتند.

گفتنی است؛ بر اساس آمار Strategy Analytics طی سه ماه پایانی سال 2016، اپل 20.6 درصد از بازار تبلت ها را در اختیار گرفته و نزدیک ترین رقیبش یعنی سامسونگ نیز 12.8 درصد در این بازار سهم دارد. پس از این دو، به ترتیب شاهد حضور آمازون، لنوو و هوآوی هستیم که رشد فروش سالیانه را تجربه کرده اند.

آمار فوق کاملاً تخمینی بوده و همچنین حجم عرضه تبلت ها ضرورتاً بیانگر میزان فروش نیست. همچنین با مقایسه دو جدول فوق، تفاوت هایی بین نتایج دو شرکت تحلیلگر مطرح بازار می بینیم که از رویکردهای متفاوت آنها برای جمع آوری و آنالیز داده حکایت دارند.

تیم کوک در رابطه با فروش آیپد اعلام کرد: خبرهای هیجان انگیزی برای آیپد در راه است و نسبت به مسیر پیش روی این محصولات، بسیار خوش بین هستم. رضایت مشتریان از تبلت های ما فوق العاده بالاست و این معیار برای آیپد پرو به 99 درصد می رسد. بنابراین منتظر نتایج بهتر باشید.

با این حال، باید اذعان کرد حتی مشتریانی که هر سال موبایل هایشان را به روز می کنند، به این راحتی ها تبلت قدیمی خود را ارتقاء نمی دهند. بنابراین تولیدکنندگان مطرح بازار باید به فکر راهکاری نوین باشند تا بتواند کاربران را به استقبال از تبلت های جدید وادار سازند.

منبع: دیجیاتو

205/200

کد خبر: 729040

وب گردی

وب گردی