نشریات علمی داخلی نمایه شده در پایگاههای معتبر بین المللی حمایت مالی می شوند

محسن شریفی مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی اعلام کرد: نشریات علمی داخلی نمایه شده در پایگاههای معتبر بین المللی مورد حمایت مالی قرار می گیرند.

به گزارش ایسکانیوز؛ شریفی با اعلام این خبر افزود:این حمایت مالی تنها شامل نشریاتی می­شود که دارای اعتبار علمی از کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده وتوانسته ­اند در پایگاههای معتبر بین المللی نمایه شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه از تعداد 1200 نشریه ای که از کمیسیون نشریات دارای اعتبار علمی هستند، تنها تعداد محدودی در پایگاه های معتبر بین المللی نمایه شده است، گفت: با توجه به اینکه یکی از اهداف اصلی کمیسیون نشریات ارتقای کیفی نشریات علمی و همچنین حضور در پایگاه های معتبر بین المللی می­باشد ، بنابراین ارتقای جایگاه نشریات علمی کشور در بین نشریات جهان از اهمیت ویژه ا­ی برخوردار است.

دبیر کمیسیون نشریات علمی افزود: به این منظور، شیوه­نامه تشویق نشریات علمی داخلی نمایه شده در نمایه­های بین المللی معتبر مشتمل بر 5 ماده و 3 تبصره تدوین شد که پس از تائید معاون محترم پژوهش و فناوری وزارت علوم، جهت اجرا به کلیه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز روسای انجمن­های علمی در بهمن ماه سال جاری ابلاغ شده است.

دکتر شریفی هدف از تدوین این شیوه­نامه را تشویق نشریات معتبر داخلی جهت ارتقای استاندارد نشریات به سطح استانداردهای بین المللی و حضور در پایگاه های معتبر بین المللی ذکر کرد.

گفتنی است ، در این شیوه نامه ، توجه ویژه ای به ارتقای نشریات علوم انسانی شده است و ضریب امتیازبالاتری برای مجلات علوم انسانی که بتوانند در پایگاه های معتبر بین المللی ثبت شوند، در نظر گرفته شده است.

203/200

کد خبر: 729044

وب گردی

وب گردی