نامه رؤسای دانشگاه های آمریکا به ترامپ: اعتبار کشور لکه دار شده است

در روز پنج شنبه 48 نفر از رؤسای دانشگاه های آمریکایی، نامه ای اعتراض آمیز در ارتباط با فرمان منع ورود مهاجران مسلمان توسط دونالد ترامپ نوشتند. پیش نویس این نامه توسط کریستوفر ال. ایزگرابر ریاست دانشگاه پرینستون و امی گاتمن ریاست دانشگاه پنسیلوانیا تهیه شده و به امضای 40 نفر از رؤسای دانشگاه های دیگر رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز، در نامه مذکور بیان شده است:

این اقدام به طرز ناعادلانه ای هفت کشور مسلمان را هدف قرار داده و با قوانین آمریکا و سنت های ما در تناقض است. ما به دانشجویان و دانشمندان مسلمان و با استعداد آمریکایی و مهاجران 7 کشور تحت تأثیر این قانون خوش آمد می گوییم. این فرمان نور آزادی را به تیرگی خواهد کشاند و شهرت کشورمان را لکه دار خواهد کرد. ما از شما صمیمانه درخواست می کنیم تا آسیب های وارد شده توسط این فرمان را اصلاح کنید.

ایزگرابر عنوان کرده است که بیش از 50 دانشجو و اعضای هیات علمی دانشگاه پرینستون تحت تأثیر فرمان مذکور قرار می گیرند. برخی از این افراد در خارج از ایالات متحده هستند و برای بازگشت به آمریکا با مشکل مواجه شده اند و افراد باقیمانده نیز نگرانی هایی در رابطه با سفر به آن سوی مرزها و ملاقات خانواده های خود دارند.

گفتنی است؛ پدر و مادر ایزگرابر نیز خود مهاجرانی بودند که در زمان جنگ جهانی از آلمان به سوی آمریکا سفر کرده اند. رئیس دانشگاه پرینستون می گوید «زمانی که به خانواده های قرار گرفته تحت تأثیر این فرمان نگاه می کنم، والدین خود و آرمان ها و آرزوهای آنها و تهدیدهایی که با آن مواجه بودند را می بینم.»

منبع: دیجیاتو

205/200

کد خبر: 729048

وب گردی

وب گردی