بازنگری 600 رشته دانشگاهی با قدمت 10 سال

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در سفر به استان گلستان از بازنگری 600 رشته دانشگاهی با قدمت 10 سال خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمد فرهادی در سفر به استان گلستان گفت: هم اینک 4 میلیون و 300هزار نفر دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور و در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.

وزیر علوم به طرح آمایش آموزش عالی اشاره کرد و گفت: همه رشته های تحصیلی که از سال های قبل وجود داشته بررسی شده و سعی داریم به سمت ایجاد و توسعه رشته های جدید و مورد نیاز جامعه در زمینه های مختلف فنی، مهندسی، کشاورزی، علوم تربیتی، علوم انسانی و هنر حرکت کنیم.

فرهادی افزود: سال گذشته 600 رشته تحصیلی با قدمت بیش از 10 سال بازنگری شد و امسال نیز رشته های با قدمت 5 سال به بالا را بازنگری کرده ایم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر مهارت آموزی دانشجویان گفت : امروز به سمت ایجاد رشته های کارآموزی، کارورزی، عملی، دانشگاه های کارآفرین و فنی و حرفه ای حرکت کرده ایم.

او ادامه داد: در راستای همپوشانی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ، دانشگاه های کشور به 10 منطقه تقسیم شده اند تا بتوانند نیازهای همدیگر را در زمینه تحصیلات عالی دانشگاهی و رشته های مورد نیاز جامعه و منطقه همپوشانی و تامین کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه به ضرورت تاسیس رشته های بین رشته ای اشاره کرد و گفت: در سه سال اخیر 60 رشته تحصیلی بین رشته ای تدوین و تصویب شده است.

فرهادی در پایان به وضعیت آموزش عالی دراستان گلستان اشاره کرد و گفت: دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری باید رشته های کاربردی در زمینه های کشاورزی، جنگل، صنایع وابسته، گردشگری و غذایی را توسعه داده و از امکانات روز بهره مند شوند.

204/200

کد خبر: 729065

وب گردی

وب گردی