شارپ تحت مدیریت فاکسکان دوباره به سوددهی رسید

به نظر می رسد اقدامات گسترده کمپانی شارپ تحت مالکیت فاکسکان در راستای کاهش هزینه کاملاً نتیجه بخش بوده. شارپ با اعلام نخستین سه ماهه سودآور طی بیش از دو سال گذشته، پیش بینی خود برای سود عملیاتی سال مالی منتهی به مارس 2017 را نیز افزایش داد.

به گزارش ایسکانیوز، سه ماهه سوم سال مالی شارپ که از ماه اکتبر تا دسامبر 2016 را در بر می گیرد، نخستین دوره تحت مدیریت تایوانی ها به شمار می رود و تحلیلگران منتظر بودند تا ببینند آیا شیوه هدایت دقیق و موشکافانه «تری گو» مدیرعامل فاکسکان می تواند شرکت ژاپنی را از مخمصه نجات دهد یا خیر.

حال طبق گزارش شارپ، سود خالص آنها در این بازه به 4.2 میلیارد ین (37.14 میلیون دلار) رسیده، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته شاهد 24.7 میلیارد ین زیاندهی از سوی این کمپانی بودیم. واحد تولید نمایشگر شارپ نیز برای نخستین بار طی دو سال گذشته به سوددهی رسیده است.

«کاتسواکی نومورا» معاون اجرایی ارشد کمپانی ژاپنی می گوید: «مدیریت چابک، مهم ترین عامل در این تحول به شمار می رود.» البته کاهش تولید پنل های LCD توسط رقبای کره ای را نیز می توان یکی دیگر از دلایل سوددهی شارپ در نظر گرفت.

گفتنیست با توجه به این روند، شرکت ژاپنی پیش بینی سود عملیاتی خود برای سال مالی 2016 منتهی به ماه مارس 2017 را از رقم قبلی یعنی 25.7 میلیارد ین به 37.3 میلیارد ین افزایش داد.

لازم به ذکر است شارپ یکی از تأمین کننده های اصلی پنل های LCD برای اپل به شمار می رود که پس از تزریق سرمایه هنگفت غول تکنولوژی تایوان یعنی فاکسکان، افزایش قریب به 300 درصدی در ارزش سهام خود را تجربه کرد.

200

منبع: دیجیاتو

کد خبر: 729101

وب گردی

وب گردی