رئیس سازمان امداد و نجات: عملیات جستجوی مفقودین در تهران ادامه دارد

رئیس سازمان امداد و نجات به تشریح عملیات برف و سیل در سراسر کشور طی 127 ساعت گذشته پرداخت.

مرتضی سلیمی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به عملیات برف و کولاک طی 127 ساعت گذشته گفت:طی مدت مذکور ٢٩استان کشور به جز ٢ استان سیستان وهمدان متاثر از برف و کولاک بوده اند.ماموران سازمان امداد و نجات در ٢٤٨شهر،روستا و محور برف گیر مستقر شده و به ٣٨٨٠٠نفر از هموطنان امداد رسانی کردند.

وی ادامه داد: 12300 نفر از هموطنان متاثر از برف و کولاک اسکان اضطزازی داده شدند و 41 نفر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند که 10 نفر از آن ها باردار بودند همچنین 38 نفر از هموطنان نیز خدمات سرپایی دریافت کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: در جریان سقوط بهمن در مهاباد و آبعلی 3 نفر نجات داده شدند و متاسفانه ٣نفر نیزسقوط بهمن در مبارک آباد – آبعلی جان خود را از دست دادند. همچنین 3789 خودرو که درون برف گرفتار شده بودند رهاسازی شد.

وی افزود: امدادگران در ٥٠٠تیم(١٨١٦ نفر) سایر خدمات امدادی مانند ٨٨٠٠تخته پتو،٧١٠کیلوگرم نایلون، ٦٦٨٠بسته غذایی، ٣٧٥کیلوگرم خرما، ١٠٤٠٠قوطی کنسروجات، ٥٧٩٠قرص نان، ٣١٩٠بطری آب معدنی،٢١٠٠بسته بیسکویت و ٦٤٠کیلوگرم برنج میان برف زدگان توزیع کردند.

سلیمی بیان کرد: همچنین انتقال هوایی ٦هزار کیلوگرم اقلام زیستی و غذایی به مناطق آسیب دیده در استان های خوزستان،گیلان و لرستان نیز صورت گرفت. امدادرسانی در ٤ استان گیلان،خوزستان،خراسان جنوبی،هرمزگان و عملیات جستجوی مفقودان در تهران ادامه دارد.

وی در ادامه به تشریح عملیات سیل و آبگرفتگی طی 79 ساعت گذشته پرداخت و گفت: ٥ استان کشور شامل سیستان،خراسان جنوبی و رضوی،فارس و هرمزگان و ١٥ شهرستان (دلگان،سراوان،زابلی،سیب و سوران،خاش،ایرانشهر،زابل،زاهدان، سرباز،کنارک،بیرجند، نهبندان، نیشابور،داراب و جاسک نیز تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرارداشتند.

رئیس سازمان امداد و نجات افزود: امدادگران در ٩٥ شهر و روستا و به ٢٤٦٠ نفر امدادرسانی کردند همچنین ١١٠٠ نفر نیز اسکان ضروری داده شدند. در جریان عملیات های امدادرسانی ٣ نفر در جاسک در اثر سقوط دو خودرو به رودخانه کوئیک گرفتار شده بودند نیز نجات یافتند.

وی تاکید کرد: امدادگران در ١٠٠ تیم (٤٦٦ نفر) سایر خدمات امدادی مانند ٢٤٠ دستگاه چادر، ١٠٠٠ تخته پتو، ٣٧٠ تخته موکت،١٠٠٠کیلوگرم نایلون،٢٩٠ شعله والور و فانوس، ٢٩٠٠ قوطی کنسروجات و 560 کیلوگرم برنج میان افراد توزیع کردند.لازم به ذکر است که امدادرسانی در استان سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

701

کد خبر: 729135

وب گردی

وب گردی