سامسونگ الکترونیکس یک کارخانه تولید لوازم خانگی در آمریکا تأسیس می‌کند

یک منبع آگاه نزدیک به غول کره‌ای صنایع الکترونیک، عنوان کرده است که این شرکت قصد دارد یک مرکز تولیدی محصولات خانگی در آمریکا تأسیس کند.

به گزارش ایسکانیوز، گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن هستند که کمپانی سامسونگ الکترونیکز تصمیم به ساخت کارخانه‌ای در ایالات متحده‌ی آمریکا دارد. یک منبع آگاه نزدیک به این شرکت عنوان کرده است که این کارخانه برای تولید لوازم خانگی تأسیس خواهد شد. از دلایل اصلی تأسیس این کارخانه، نگرانی‌های دونالد ترامپ در زمینه‌ی واردات محصولات به آمریکا است.

اطلاعات کامل از جمله مقدار سرمایه‌گذاری و زمان و مکان تأسیس این کارخانه، منتشر نشده است. منبع اطلاع‌رسانی این خبر که درخواست کرده نامش فاش نشود، اطلاعی در این موارد ندارد. پس از هشدارهای جدی ترامپ به شرکت‌هایی که محصولات خود را خارج از خاک آمریکا تولید و برای مشتریان آمریکایی وارد می‌کنند، مدیران جدید این کشور قوانین مالیاتی سختی برای واردات کالا وضع کرده‌اند. به همین دلیل شرکت‌های بزرگ مختلف، تصمیم گرفته‌اند بخشی از تولید خود را در داخل ایالات متحده انجام دهند. نکته‌ی جالب این است که ترامپ در یکی از توییت‌های اخیر خود، به خاطر حرکت سامسونگ از این شرکت تشکر کرده است.

سامسونگ از اظهار نظر در مورد تأسیس مراکز تولیدی جدید در خاک آمریکا خودداری کرده است. البته این شرکت پیش از این اشار‌ه‌ای به سرمایه‌گذاری‌های اخیرش در آمریکا داشته است. به‌عنوان مثال، آن‌ها اخیرا ۱۷ میلیارد دلار در کارخانه‌ی تولید چیپست واقع در آستین تگزاس، سرمایه‌گذاری کرده‌اند. آن‌ها در ایمیلی عنوان کرده‌اند که تمام تلاش خود را برای افزایش سرمایه‌گذاری در ایالات متحده و خدمت‌رسانی بهتر به مشتریان انجام می‌دهند.

اما شرکت‌های کره‌ای دیگر نیز تاکنون اقداماتی مشابه سامسونگ انجام داده‌اند. به‌عنوان مثال هیوندای موتور، ماه گذشته عنوان کرد که قصد دارد سرمایه‌گذاری در آمریکا را با ۵۰ درصد افزایش به ۳.۱ میلیارد دلار در طول پنج سال برساند.

ال‌جی الکترونیکس نیز در ماه ژانویه عنوان کرد که در حال تصمیم‌گیری برای ساخت کارخانه‌ای جدید در خاک آمریکا است. آن‌ها نیز سیاست‌های جدید تجاری ترامپ را دلیل تصمیم خود عنوان کرده‌اند. در صورت تأیید، کارخانه‌ی این شرکت در نیمه‌ی اول سال جاری ساخته خواهد شد.

جی یو، یک تحلیلگر اقتصادی در شرکت korea investment در مورد اقدامات ال‌جی و سامسونگ گفته است:

تأسیس کارخانه بار مالی زیادی برای ال‌جی و سامسونگ نخواهد داشت. اگر مالیات‌های واردات تأیید شوند، این دو شرکت برای ماندن در رقابت با شرکت‌های مانند ویرپول، مجبور به تأسیس کارخانه هستند. البته این کار قیمت‌های محصولات را افزایش می‌دهد؛ اما در صورت تأسیس نشدن کارخانه، آن‌ها با مشکلات جدی در برابر تعرفه‌های واردات مواجه خواهند شد.

یک منبع آگاه نزدیک به ال‌جی عنوان کرده است که این شرکت قصد دارد تنسی را به‌عنوان محل کارخانه‌ی لوازم خانگی و تلویزیون خود انتخاب کند. البته در این زمینه نیز ال‌جی اظهار نظر نکرده است. این منبع آگاه می‌گوید تأسیس کارخانه از برنامه‌های قدیمی ال‌جی بوده اما تصمیمات سیاسی جدید، به آن سرعت بخشیده است.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 729153

وب گردی

وب گردی