اخذ مجوز راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی تا پایان سال

مدیر دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی خدمات مختلف مالی را به شرکت‌های دانش‌بنیان و پژوهشگران ارائه می‌کند از اخذ مجوزهای لازم برای راه‌اندازی صندوق تا پایان سال خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، داوود ثمری، در خصوص راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: طرح راه‌اندازی این صندوق در کارگروه صندوق پژوهش وفناوری ذیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که وظیفه صدور مجوز های لازم را دارد، دو مرتبه عنوان شده و اصلاحاتی نیز صورت گرفته است.

مدیر دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی افزود: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت صندوقی جامع راه‌اندازی خواهد شد که می‌تواند خدمات مختلف مالی را به شرکت‌های دانش بنیان و پژوهشگران ارائه کند.

وی ادامه داد: ارائه تسهیلات به صورت وام‌های مدنظر، صدور ضمانتنامه برای طرح‌های تحقیقاتی و محصولات فناوران (به عنوان یکی از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان و طرح‌های فناور) و مشارکت در سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر و انجام فعالیت‌های مرتبط با وی سی از جمله حمایت‌هایی است که از طریق این صندوق برای واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

ثمری با بیان اینکه در فاز اول، نمایندگی این صندوق در چند استان راه‌اندازی خواهد شد، گفت: استان‌های تهران، قزوین، اصفهان، فارس و خوزستان سهم آورده‌ای در صندوق دارند از این رو در فاز اول نمایندگی این صندوق در این استان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

مدیر دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: اگر عملکرد این صندوق مثبت و قابل دفاع باشد نمایندگی‌های آن را به کل کشور تصری خواهیم داد تا هزار هسته و واحد فناور و شرکت‌ دانش‌بنیانی که در 107 مرکز رشد فعالیت می‌کنند از منافع صندوق منتفع شوند.

وی با بیان اینکه بحث تامین مالی را در شرکتهای دانش بنیان و هسته‌های فناور از طریق این صندوق در دانشگاه آزاد راهبری می‌کنیم، ‌افزود: هدفمان این است که قبل از سال 96 بتوانیم مجوز تاسیس را بگیریم و عملیات راه‌اندازی را از ابتدای سال 96 آغاز کنیم تا واحدها و هسته‌های فناور در سال 96 از خدمات صندوق استفاده کنند.

ثمری توضیح داد: در واقع بعد از صدور مجوز، سازوکارها و عملیات اجرایی را که بر اساس بیزینس مدل در نظر گرفتیم آغاز خواهیم کردیم و پس از آن هیات مدیره، عوامل اجرایی، فضای در اختیار صندوق، ثبت شرکتها و تامین منابع مشخص می‌شود.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 729174

وب گردی

وب گردی