افزوده شدن قابلیت نه چندان مطلوب فیسبوک برای شناسایی افراد

به نظر می‌رسد فیسبوک در حال آزمایش قابلیتی نه‌چندان مطلوب برای شناسایی افراد در برنامه‌ی موبایل خود باشد.

به گزارش ایسکانیوز، محبوب‌ترین وب‌سایت در میان شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای تلفن همراه در جهان، به‌طور دائم در پی آن است که با اضافه کردن قابلیت‌های آزمایشی جدید، به بخش‌های مختلفی از صنعت رسانه‌های جدید سرک بکشد و به تعبیری به جستجو برای ارائه‌ی پدیده‌ی بزرگ بعدی بپردازد. این در حالی است که فیسبوک همواره در تلاش بوده تا سطح دسترسی و تعامل کاربری به‌یادماندنی خود را در سطح بالایی نگه دارد و حتی به فکر بهبود آن باشد.

اما واقعیت این است که تمامی افزونه‌های فیسبوک و ساختارهای جدید آن به اندازه‌ی قابلیت‌هایی مثل پخش ویدیوی زنده یا گزارش‌های صوتی زنده، مورد اقبال و توجه عمومی قرار نمی‌گیرند. در واقع بسیاری از قابلیت‌های جدیدی که فیسبوک ارائه می‌دهد، شاید به‌کل در هنگام استفاده‌ی آزمایشی دور از کانون توجه واقع می‌شوند و پیش از آنکه به‌طور عمومی عرضه و معرفی شوند، کنار گذاشته می‌شوند.

قابلیتی موسوم به «شناسایی افراد» یا (Discover People) را می‌توانیم با اطمینان در ردیف سرویس‌های تازه ایجادشده‌ی فیسبوک قرار دهیم که همچنان نتوانسته است به‌طور قابل توجهی خود را مطرح کند و تنها گاهی اوقات به‌طور تصادفی در گوشی‌های برخی از کاربران خاص فیسبوک به چشم می‌خورد. این قابلیت جدید را می‌توان به‌عنوان نسخه‌ی دیگری از قابلیت معروف فیسبوک با نام Find Friends دانست که از جهات دیگر بسیار کارآمد و دارای سازوکار مشخصی است. ولی قابلیت جدید به‌طور پایه‌ای این امکان را به کاربران می‌دهد که اقدام به یافتن و تحت نظر گرفتن افراد کاملا غریبه در فیسبوک کنند؛ افرادی که دارای علایق مشترکی برای رویدادهای عمومی یا به‌عنوان مثالی دیگر دارای صفحات لایک شده‌ی مشترک یا دارای یک کارفرمای مشترک هستند.

پرسشی که پیش می‌آید این است که چه اتفاق نامطلوبی می‌تواند رخ دهد؟ در پاسخ می‌توانیم به برخی موارد اشاره کنیم. به‌طور واضح می‌توانیم بگوییم انتظار می‌رود قابلیت Discover People فیسبوک در میان چندین منوی شناسایی دیگری که همراه با آن ارائه شده‌اند، به چشم نخواهد آمد. قابلیت Tinder هم‌اکنون عملکرد بسیار خوبی در مرتبط ساختن افراد ناآشنا به یکدیگر با داشتن اهداف یکسان و همین‌طور علایق مشترک از خود نشان داده است.

این در حالی است که قابلیت‌های دوست‌یابی که فیسبوک در حال حاضر ارائه داده است نیز توانسته‌اند ترکیب مناسبی از کارآمدی و همچنین حفظ حداقلی حریم خصوصی افراد برای کاربران خود فراهم کنند.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 729179

وب گردی

وب گردی