کاهش ۲۰.۱ درصدی عرضه تبلت در پاییز 2016

IDC با انتشار گزارش جدید اعلام کرد که فروش تبلت‌ها در پاییز ۲۰۱۶ نسبت به سال پیش از آن، حدود ۲۰.۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، همان‌طور که انتظار می‌رفت، عرضه‌ی تبلت‌ها به بازار طی سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، کاهش یافت. بر اساس گزارش جدید IDC، تولیدکنندگان تبلت در مجموع طی پاییز ۲۰۱۶ قریب به ۵۲.۹ میلیون دستگاه تبلت راهی بازار کرده‌اند که در مقایسه با ۶۶.۲ میلیون دستگاه عرضه‌شده در سال ۲۰۱۵، روندی کاهشی داشته است.

در جریان سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶، تمام تولیدکنندگان تبلت جز لنوو و هواوی با کاهش تولید روبرو شده‌اند. دو کمپانی لنوو و هواوی به ترتیب رشدی ۱۴.۸ و ۴۳.۵ درصدی از نظر عرضه‌ی تبلت‌ها طی سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ شاهد بوده‌‌اند. اپل به‌عنوان تولیدکننده‌ی آیپد، کاهشی ۱۸.۸ درصدی از نظر میزان عرضه تجربه کرده است، حال آنکه سامسونگدر عرضه‌ی تبلت‌ کاهش ۱۱.۴ درصدی داشته است. آمازون نیز کاهشی ۰.۶ درصدی در عرضه‌ی تبلت‌ شاهد بود. سایر تولیدکنندگان تبلت‌ در مجموع بیش از ۳۵.۱ درصد کاهش در پاییز شاهد بوده‌اند. در مجموع میزان عرضه‌ی تبلت‌ طی سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۶ قریب به ۲۰.۱ درصد کاهش پیدا کرده است. اپل با عرضه‌ی بیش از ۱۳.۱ میلیون دستگاه آیپد سهمی ۲۴.۷ درصدی از بازار این حوزه در اختیار دارد؛ رتبه‌ی دوم در این حوزه متعلق به سامسونگ است که با در اختیار داشتن ۱۵.۱ درصد از بازار طی پاییز ۲۰۱۶، بیش از ۸ میلیون دستگاه تبلت راهی بازار کرده است. آمازون با عرضه‌ی ۵.۲ میلیون تبلت سهم ۹.۷ درصدی از بازار به خود اختصاص داده است. لنوو و هواوی به ترتیب با در اختیار داشتن ۷ و ۶ درصد جایگاه چهارم و پنجم را در سه‌ماهه‌ی چهارم کسب کرده‌اند.

در سال ۲۰۱۶، میزان عرضه بیش از ۱۵.۶ درصد کاهش داشته که برای دومین سال پیاپی، این بازار را با کاهش عرضه همراه کرده است. اپل در سال ۲۰۱۶ با در اختیار داشتن ۲۴.۴ درصد از بازار و عرضه‌ی بیش از ۴۲.۶ میلیون دستگاه آیپد، در جایگاه اول رده‌بندی سالیانه قرار گرفته است. رتبه‌ی دوم در اختیار رقیب کره‌ای اپل یا همان سامسونگ است که با عرضه‌ی بیش از ۲۶.۶ میلیون دستگاه تبلت، قریب به ۱۵.۲ درصد از بازار را در اختیار داشت. آمازون رشد خوبی در طول سال ۲۰۱۶ شاهد بوده و موفق شده است با عرضه‌ی بیش از ۱۲.۱ میلیون دستگاه، سهمی ۶.۹ درصدی از بازار در اختیار بگیرد. با مقایسه آمار عرضه‌ی آمازون با سال گذشته، می‌توان به‌روشنی دید که این کمپانی افزایشی ۹۸.۸ درصدی تجربه کرده است. لنوو با وجود افزایش عرضه در پاییز ۲۰۱۶، برای مجموع سال ۲۰۱۶ کاهش ۱.۲ درصدی عرضه داشته است. این کمپانی چینی با عرضه‌ی ۹.۷ میلیون دستگاه تبلت به بازار سهمی ۶.۳ درصدی در اختیار دارد. هواوی جزو کمپانی‌هایی است که در مجموع سال ۲۰۱۶ نیز با افزایش عرضه همراه شده است. این کمپانی با عرضه‌ی ۹.۷ میلیون دستگاه تبلت به بازار، سهمی ۵.۶ درصدی به خود اختصاص داده که افزایش ۴۹.۹ درصدی برای این کمپانی به ارمغان آورده است.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 729199

وب گردی

وب گردی