افزایش همسرآزاری در خراسان‌شمالی

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی از افزایش همسرآزاری در استان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، اسماعیل قربانی گفت: همسر آزاری و کودک آزاری در بخش خشونت‌های خانوادگی طبقه‌بندی می‌شوند که این مهم براساس آمارهای موجود طی سال جاری در استان 50 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: طی سال گذشته 166 مورد همسرآزاری و کودک آزاری در استان گزارش شده که امسال به 368 مورد رسیده است.

قربانی با بیان اینکه مردان در استان بیشتر همسر خود را آزار و اذیت می‌کنند، افزود: اعتیاد، بیکاری، مشکلات اقتصادی و kf,n تفاهم از مهمترین علل همسرآزاری در این منطقه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه همسرآزاری از نوع جسمی در استان بیشتر است، خاطرنشان کرد: این سازمان در بخش همسرآزاری با دستور قضایی از فرد آزار دیده در مراکز خود مراقبت کرده و خدماتی از قبیل مشاوره، بازدید از منزل، کمک مالی به افراد ارائه می‌دهد.

قربانی با بیان اینکه همسرآزاری در ایجاد و تثبیت پایه‌های خانواده اثرات جبران ناپذیری دارد، یادآورشد: در خانواده‌هایی که همسرآزاری رخ می‌دهد فرزندان نیز به همان میزان دچار دغدغه و آسیب و بروز رفتارهای پرخاشگرانه خواهند شد.

وی عنوان کرد: افسردگی، بی اعتمادی نسبت به دیگران، احساس ترس، دلهره، خشونت، خصومت و اضطراب و عدم برقراری ارتباط با اقوام و دوستان از مهمترین پیامدهای همسرآزاری است.

قربانی خاطرنشان کرد: ارائه مهارت‌های زندگی، ارتقاء فرهنگ جامعه و توجه به فرهنگ دینی در امر ازدواج و پاسخ به نیازهای عاطفی افراد سبب می‌شود تا همسرآزاری در جامعه به حداقل برسد.

801

کد خبر: 729221

وب گردی

وب گردی