ثبت اطلاعات 8 میلیون معاینه فنی درسامانه سیمفا

معاون عمران، توسعه و امور شهری و روستایی وزارت کشور اعلام کرد: از ابتدای سال 94 تا نیمه نخست امسال، بیش از 8 میلیون خودرو معاینه فنی شده اند. و در حال حاضر 440 مرکز معاینه فنی خودروهای سبک به سامانه سیمفا متصل هستند.

به گزارش ایسکانیوز، هوشنگ خندان دل امروز در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران که در وزارت کشور برگزار شد، افزود: راه اندازی سامانه سیمفا در مراکز معاینه فنی خودرو، بدنبال ماموریتی که هیات دولت از سال 93 برعهده وزارت کشور گذاشته است به اجرا درآمده است.
وی دخالت عامل انسانی در ثبت نتایج آزمون، عدم امکان کنترل گواهی خودروها به دلیل متفاوت بودن برچسب های مورد استفاده، جعل برچسبها، استفاده ازروشهای غیر استاندارد، استفاده از تجهیزات غیراستاندارد در مراکز، کالیبره نبودن دستگاهها در مراکز معاینه فنی، عدم امکان تهیه گزارشهای تحلیلی به جهت فقدان یک سیستم یکپارچه و مکانیزه وعدم ثبت نتایج آزمون در یک پایگاه اطلاعاتی را از عمده مشکلات معاینه فنی خودرو در مراکز معاینه فنی عنوان کرد و گفت: با راه اندازی سامانه سیمفا بخش عمده ای از این مشکلات برطرف خواهد شد.
خندان دل اظهار داشت: با بهره گیری از سامانه مذکور، مرکز کنترل اطلاعات سیمفا با پایش و تحلیل نتایج داده های ارائه شده خودروها، ضمن ارائه تحلیل های مفید، شاخص های ارزیابی را کنترل و از تخلف در مراکز معاینه فنی جلوگیری می کند.
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها تاکید کرد: کنترل سامانه سیمفا کاملا الکترونیکی و مکانیزه است و با راه اندازی این سامانه تمام دستگاهها و نرم افزارهای مراکز معاینه فنی، استانداردسازی شده است.
وی اظهار داشت: تمامی اطلاعات مربوطه بصورت لحظه ای توسط سیستم مرکز، اعلام و برگه معاینه فنی با درجات کیفی متفاوت صادر می شود.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور درباره نحوه عملکرد سامانه سیمفا هم گفت: هنگامی که خودرویی وارد مرکز معاینه فنی می شود در ابتدا پلاک خودرو شناسایی شده و با تایید اطلاعات خودرو ، به سامانه برای پذیرش و انجام معاینه فنی متصل می شود و در صورت انجام معاینه فنی؛ اطلاعات مربوطه در پایگاه معاینه فنی و نیز پایگاه پلیس بطور همزمان ثبت می شود، و در نتیجه دست جاعلان را در هر نوع تخلف کوتاه می کند.
خندان دل با بیان اینکه توسعه دوربین های پلاک خوان و نظارت تصویری در سطح شهر به کنترل معاینه فنی خودروها کمک خواهد کرد، افزود: با بهره گیری از سامانه سیمفا صورت آنی مطلع خواهیم شد که تردد هر خودور مجاز است یا خیر؟ و آیا آنها برگه معاینه فنی دارند یا نه؟
معاون عمرانی وزارت کشور اظهار کرد: علاوه بر با راه اندازی سامانه سیمفا؛ تمامی مراکز معاینه فنی مکلف به استانداردسازی دستگاهها، کالیبره کردن دستگاههای آزمون، نصب تجهیزات مورد نیاز مانند دوربین پلاک خوان و نظارت تصویری در مرکز و سیستم رایانه مرکزی با نرم افزارهای مورد تایید برای حذف دخالت عامل انسانی شده اند.
وی پوشش لباس های متحد الشکل مدیران و کارشناسان مراکز معاینه فنی خودروهای سبک متصل به سامانه سیمفا را از دیگر اقدامات مکمل این روند عنوان کرد.
در ادامه، خندان دل با اشاره به نوسازی تاکسی های فرسوده در ناوگان حمل و نقل عمومی هم گفت: با همکاری نیروی انتظامی، گمرگ، شهرداری و دیگردستگاههای مرتبط موفق به نوسازی 40هزار تاکسی های فرسوده شده ایم.
** 43 درصد تاکسی ها فرسوده هستند
خندان دل با بیان اینکه همزمان با اجرای طرح نوسازی تاکسی های فرسوده 43 درصد تاکسی ها فرسوده بوده اند، افزود: تاکنون 40 هزار دستگاه تاکسی نوسازی شده اند و تا پایان امسال این رقم به 45 هزاردستگاه تاکسی خواهد رسید.
معاون عمرانی وزیرکشور درادامه سخنانش به امضای قرارداد تولید 2 هزار واگن مترو اشاره کرد و افزود: با کمک دولت، روند کار در تولید واگن های مترو تسریع خواهد شد و البته این اقدام با همکاری و تخصیص فاینانس های بین المللی و سرمایه گذاری در کشور سرعت خواهد گرفت.
خندان دل با بیان اینکه 55 درصد واگن های مترویی که در قرارداد عنوان شده است باید در داخل کشور ساخته شود، افزود: این اقدام موجب اشتغالزایی جدید و راه اندازی و ایجاد خطوط دانش بنیان در دانشگاهها خواهد شد .
گفتنی است مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، سردار سرتیپ پاسدار اسکندر مؤمنی جانشین فرماندهی ناجا، هوشنگ خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، شجاعی کیاسری رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل و جمعی دیگر از مدیران وزارت کشور برگزار شد.

302/300

کد خبر: 729318

وب گردی

وب گردی