حجت‌الاسلام نمازی: فضایی جدید در عرصه فعالیت‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است

نشست هم اندیشی دبیران تشکل های اسلامی سیاسی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با حجت الاسلام والمسلمین نمازی مشاور محترم ریاست دانشگاه و مدیر کل تشکل های اسلامی سیاسی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد خرم آباد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست حجت الاسلام والمسلمین نمازی مدیر کل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی طی سخنانی با تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، استان لرستان را از جمله استان هایی برشمرد که نشاط و پویایی در فعالیت های تشکل های اسلامی سیاسی دانشجویان به خوبی دیده در آن می شود و این مسأله را ناشی از حمایت های دکتر یدالله ملکی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ، قدرتی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دکتر بهروز دوستی نماینده ریاست عالی دانشگاه در هیات نظارت بر تشکل های دانشجویی دانست و گفت : بایستی از این ظرفیت به خوبی بهره گرفت.
حجت الاسلام نمازی با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به دانشگاه آزاد اسلامی و نیز اهتمام خاص دکتر میرزاده به فعالیت تشکل های دانشجویی گفت: به همین دلیل یک فضای جدید در عرصه فعالیت های دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است.
مدیر کل تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با گرامیداشت یاد حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) گفت: آیت الله هاشمی در زمان حیات خود به مسئله تشکل های دانشجویی تاکید ویژهای داشتند و معتقد بودند که فعالیت های آموزشی و پزوهشی دانشگاه باید به سمت کارآفرینی و تولید ثروت به پیش رود که در این راستا تشکل های دانشجویی می توانند نقش
عمده ای داشته باشند.
وی افزود هرچند نام اداره ما ، اداره تشکل های اسلامی سیاسی در دانشگاه آزاد اسلامی است ولی ما به هیچ عنوان کار سیاسی نمی کنیم بلکه وظیفه ما تسهیل شرایط و زمینه برای فعالیت تشکل ها برای جوانان دانشجو به عنوان مدیران آینده این است زیرا نمی شود مدیری در این کشور باشد و خود را از فضای سیاسی کشور دور بدارد.
وی افزود:به همین دلیل وقتی مدیری عرصه را برای فعالیت های دانشجویی باز می گذارد در واقع یک آینده نگری برای آینده کشورکرده است.
نمازی در ادامه با اشاره به اینکه هر چند سیاست ورزی کار تشکل ها است گفت: نکته اصلی در خصوص تشکل های دانشجویی این است که تشکل ها نباید وارد بازی های سیاسی بشوند زیرا درگیر شدن در سیاست بازی و بازی های سیاسی در شأن تشکل های دانشجویی نیست و به همین دلیل ما هیچ چیزی را از مرکز به تشکل ها دیکته نمی کنیم چون ما دانشجویانی را می خواهیم که استقلال و آزاد اندیشی را از همین امروز تجربه کنند.
در بخش دیگری از این نشست دکتر یدالله ملکی دبیر هیأت امناء و رئبس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان نیز نگاه دانشگاه به تشکل های دانشجویی را یک نگاه ویژه عنوان کرد و گفت: فعالیت تشکل های دانشجویی بسیار مورد عنایت دکتر میرزاده ریاست دانشگاه است.
وی وظیفه تشکل های دانشجویی در حال حاضررا فرهنگ سازی در سطح دانشگاه و مشق سیاست و کار گروهی دانست و افزود: چنانچه دانشجوی ما بتوانند از انرژی و نشاط جوانی و روحیه مطالبه گری خود استفاده نماید موفق خواهد بود.
ملکی در ادامه خاطرنشان کرد مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی در استان لرستان تمام تلاش خود را بر حمایت عادلانه از همه تشکل ها فارغ از هر نوع مشیء و سلیقه سیاسی معطوف می دارد.
دکتر بهروز دوستی نماینده ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در تشکل های دانشجویی استان نیزضمن عرض خیرمقدم به حضار در جلسه و تبریک ایام الله دهه فجر و تشکر از همکاری و هماهنگی کلیه واحدهای دانشگاهی استان در برگزاری جلسات هیات نظارت و جلسات هم اندیشی و اجرای برنامه های مختلف ، گزارشی از عملکرد تشکل های دانشجویی در استان ارائه کرد و گفت : در استان 10 تشکل فعال دانشجویی و 7 هیات مذهبی داریم که انتخابات همگی آنها برگزار شده و اساسنامه های آنها نیز در جلسات هیات نظارت مورد بازبینی و تصویب قرار گرفته است که در این زمینه جزو استان های پیشتاز هستیم. وی همچنین به همدلی ، همکاری و هماهنگی بین تشکل های دانشجویی، بسیج دانشجویی و هیات های مذهبی در استان لرستان اضافه نمود که در سه ماهه گذشته 12 جلسه هیأت نظارت در کلیه واحدهای دانشگاهی ، 9 جلسه با دبیران تشکل های اسلامی استان و هیات های مذهبی و بسیج دانشجویی و 21 مورد نیز میزگرد و کارگاه در راستای توانمند سازی اعضای تشکل ها برگزار شده است.
دوستی با اشاره موضع گیری های به موقع تشکل های دانشجویی و صدور بیانیه ها در مناسبت های مختلف به چاپ سه نشریه توسط تشکل های دانشجویی استان لرستان اشاره کرد و گفت: با جدیت پیگیر چاپ نشریات جدید نیز هستیم.

200

کد خبر: 729324

وب گردی

وب گردی