اجازه نخواهم داد که یک دستگاه دیالیز که عمر مفید آن 6 سال است، با 8 ماه کارکرد، از رده خارج شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پاسخ به اظهارات یکی از نمایندگان میانه در آیین افتتاح بیمارستان 96 تختخوابی برکت امام خمینی(ره) میانه مبنی بر استفاده از تجهیزات دست دوم و هزینه های ساخت این بیمارستان، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد حسین صومی شب گذشته در آیین افتتاح بیمارستان 96 تختخوابی برکت امام خمینی(ره) میانه، گفت: در خانواده ای روحانی متولد شدم و سال 78 که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز بودم در شهرستان هشترود، گفتم که به من یاد داده اند که دروغ نگویم و افتخار می کنم که دروغ نگفته و نمی گویم.

وی گفت: در مورد تجهیز این بیمارستان، هر فردی پیدا شود و از دستگاهی نام ببرد که نو نبوده است ، به او جایزه می دهم اما در استان 200 دستگاه دیالیز وجود داشت و به دنبال ارتقای آن به 400 دستگاه دیالیز بودیم و یک و نیم سال پیش، 35 دستگاه از آن در مرکز آموزشی امام خمینی(ره) را راه اندازی کردیم و خیر بزرگوار آقای مردانی آذر، اقدام به خرید 122 دستگاه دیالیز کرد و همه 35 دستگاه را که یک ششم زمان مورد نیاز، استفاده شده بودند و نو بودند و آنها را بسته بندی و به انبار منتقل کردیم و در شهرستان های میانه، ورزقان، اهر و سراب توزیع کردیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ادامه داد: بیمارستان خصوصی امیرالمومنین(ره) تقاضاهای زیادی داشت که تعدادی از این دستگاه های دیالیز را خریدار کند اما به عنوان حافظ منافع مردم، اجازه نخواهم داد که یک دستگاه دیالیز که بسیار ارزشمند است و می تواند 6 سال در یک مرکز، فعال باشد، فقط با 8 ماه کارکرد، از رده خارج شود.

دکتر صومی تاکید کرد: حاضریم 6 دستگاه دیالیز بیمارستان برکت امام خمینی(ره) را تحویل بگیریم و 6 دستگاه دیگر که ممکن است یکی دو ماه دیگر برسد را جایگزین کنیم اما همین 6 دستگاه را می توانیم در بسیاری از مراکز دیگر که تقاضاهای زیادی دارند، مورد استفاده قرار دهیم.

وی با بیان اینکه دستگاه های دیالیز بیمارستان برکت امام خمینی(ره) میانه، نو هستند، افزود: بنده متخصص داخلی هستم و عمرم را در حوزه دیالیز گذرانده ام.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به میزان استاندارد 1.7 نفر نیروی انسانی به ازای هر تخت بیمارستانی در کشور، گفت: در شهرستان میانه در سالهای گذشته به ازای 100 تخت بیمارستانی، 400 نفر کادر درمانی وجود دارد و در حال حاضر در مقابل 200 تخت بیمارستانی در میانه، 407 نفر کادر درمانی فعالیت دارند و بر اساس استانداردهای کشور، باید این تعداد کاهش یابد بنابراین کمبودی از نظر نیروی انسانی وجود ندارد.

وی به توضیح هزینه کرد بازسازی این بیمارستان پرداخت و گفت: این بیمارستان 9 هزار متر مربع فضا دارد و برای بازسازی مراکز درمانی بر اساس استانداردهای دفتر فنی وزارت بهداشت به ازای هر متر مربع بازسازی، به یک میلیون تومان اعتبار نیاز است و علاوه بر بازسازی، فضای بیرونی و نمای این بیمارستان نیز بازسازی و نوسازی شده است و صرفه جویی زیادی هم کردیم.

دکتر صومی گفت: با امام خمینی(ره) عهدی داریم که دروغ نگوییم و خلاف نکنیم و هدفی به جز خدمت کردن در مسئولیت ها نداریم.

701/700

کد خبر: 729328

وب گردی

وب گردی