رئیس‌جمهور فیلیپین پایان مذاکرات صلح با شورشیان را اعلام کرد

بعد از پنج ماه از آغاز مجدد مذاکرات صلح برای پایان بخشیدن به درگیری‌های نزدیک به پنج دهه که منجر به کشته شدن بیش از ۴۰ هزار تن از مردم فیلیپین شده است، رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد که مذاکرات صلح با شورشیان مائوئیست به پایان رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آسوشیتد پرس، پس از اینکه ارتش "خلق‌نوین"، شورشیان مائوئیست، آتش‌بس را به صورت یک جانبه باطل کرد، رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فلیپین نیز این آتش بس را به پایان رساند.

وی پس از اعلام پایان آتش‌بس با چریک‌های ارتش خلق نوین، با بیان ایکه مذاکرات صلح نیز به پایان رسیده است، گفت: رهبران کمونیست که دولت به صورت موقت آن‌ها را برای حضور در مذاکرات صلح آزاد کرده بود، به زندان خواهد فرستاد.

اما با این حال وی درها را به صورت کامل به روی این مذاکرات نبست.

او ادامه داد: ما این مذاکرات را متوقف می‌کنیم مگر اینکه دلیل قانع کننده‌ای وجود داشته و یا منفعتی برای ملت فیلیپین داشته باشد.

پیشتر دلفین لورنزانا، وزیر دفاع فیلیپین با رد پیش شرط شورشیان مائوئیست برای آتش‌بس گفته بود، استقرار نیرو در تمامی مناطق روستایی که باید بی‌نظمی و بی‌قانونی را در آنها سرکوب کرد، ادامه خواهد یافت و چریک‌های "ارتش خلق نوین" نمی‌توانند هیچ بخشی از کشور را به عنوان قلمرو خود داشته باشند.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 729364

وب گردی

وب گردی