توزیع نخبگان در رشته ها خوب انجام نمی شود/بار سازمان سنجش با تجمیع آزمون های تحصیلات تکمیلی سنگین شد

مراسم تجلیل از نفرات برتر آزمون سراسری سال 95 و نفرات برتر بیست‌و‌یکمین المپیاد دانشجویی کشور صبح امروز باحضور وزیرعلوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این مراسم گفت: ما در سال 57 یک دهم درصد تولید علم دنیا را داشتیم ولی در حال حاضر 1.81 درصد سهم تولید علم در دنیا را داریم. همچنین باید توجه داشته باشیم رشد علمی و تولید علم فقط تولید مقالات نیست.

او ادامه داد: امسال بار سازمان سنجش اضافه شد و تجمیع آزمون های تحصیلات تکمیلی فعالیت های آزمونی را 30 درصد افزایش داد.

خدایی افزود: در سال گذشته سه میلیون داوطلب آزمون‌های ورودی داشتیم که در آزمون‌های ورودی 70 هزار سوال و در آزمون‌های استخدامی 55 هزار سوال طرح شده بود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اینکه مسئولیت این سازمان بسیار سنگین است، گفت: در چند سال گذشته 20 درصد کاهش نیرو داشتیم اما 170 آزمون برگزار کردیم. در آزمون سراسری یک میلیون نفر شرکت کردند که البته ما بیشتر از تعداد داوطلبان ظرفیت داریم.

او افزود: تعداد 160 نفر در سال‌‌های گذشته مدال آور بودند که امسال به 300 نفر افزایش یافته که همه آنها هم می‌خواهند در رشته‌های برق و کامپیوتر شریف تحصیل کنند، متاسفانه توزیع نخبگان خوب انجام نمی‌شود که باید در این زمینه برنامه ریزی کنیم زیرا همه نباید به دانشگاه شریف بروند و دانشجویان می‌توانند در دانشگاه‌های دیگر ادامه تحصیل دهند.

204/201

کد خبر: 729406

وب گردی

وب گردی