صادقی:  تفکر اصلاح‌طلبی تابع سیاست‌های کلی نظام است

یک عضو فراکسیون امید گفت: اصلاح‌طلبی قائم به شخص نیست و یک تفکر زاینده است که ریشه در انقلاب اسلامی و قانون اساسی دارد.

به گزارش ایسکانیوز، محمود صادقی با اشاره به درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی اظهار کرد: این اتفاق می‌تواند برای گروه‌های اصلاح‌طلب و اعتدالی از یک تهدید به یک فرصت تبدیل شود تا ضرورت انسجام را بیشتر درک کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که محوریت جریان اعتدال پس از آیت‌الله هاشمی چه کسی خواهد بود؟ توضیح داد: تفکر اصلاح‌طلبی یک تفکر اپوزیسیونی نیست که بخواهد ضدیت کند، بلکه در ذیل گفتمان انقلاب اسلامی و نظام مطرح می‌شود و تابع سیاست‌های کلی نظام است، هرچند ممکن است نقدهایی داشته باشد، اما اگر بخواهیم مصداقی بحث کنیم در این مقطع حضور رئیس جمهور اصلاحات در کنار شخصیت‌های بزرگ دیگر مانند آقای عارف، آقای روحانی و یادگار امام می‌تواند تاثیر گذار باشد.

به گزارش ایسنا، صادقی درباره انتخابات پیش‌ روی شوراها و مشکلات اصلاح‌طلبان در این‌باره اظهار کرد: بخشی از چالش‌ها مربوط به برخی محدودیت‌ها می‌شود و بخشی دیگر مربوط به این است که وحدت بین احزاب حفظ شود و دچار انشقاق نشوند، مورد اول که از کنترل خارج است و با تعامل با بخش‌های حاکمیتی باید آن را به حداقل رساند، اما مورد دوم برمی‌گردد به شورای عالی سیاست‌گذاری و تشکیلاتی که برای به حداکثر رساندن وحدت راه انداخته‌ شده تا انسجام میان اصلاح‌طلبان شکل بگیرد.

302/300

کد خبر: 729425

وب گردی

وب گردی