آپدیت جدید نسخه آزمایشی اندروید 7.1.1 اکسپریا؛ قابلیت Ambient Display

در حالتی که اغلب موبایل های اندرویدی گرفتار مشکلات پیرامون آپدیت های نرم افزاری این سیستم عامل هستند، سونی جزو معدود شرکت هایی است که به قولش عمل کرده و در حال حاضر موبایل های وعده داده شده اش همگی از نسخه نهایی سیستم عامل اندروید 7.0 برخوردار هستند؛ هرچند که دیوایس های متعددی به طور کلی از لیست به روز رسانی جا ماندند.

به گزارش ایسکانیوز، سونی که برای ارائه نسخه بتا و آزمایشی موبایل های اکسپریا نام «برنامه اندروید مفهومی» را برگزیده، اخیراً نسخه 7.1.1 را در اختیار کاربران داوطلب موبایل اکسپریا X و یکی دو مدل دیگر قرار داده تا با حداقل ایراد آماده انتشار نهایی آن گردد.

حالا شب گذشته به روز رسانی جدیدی برای این سیستم عامل منتشر شده که قابلیت های کاربردی جدیدی را ضمن رفع ایرادات شناخته شده به ارمغان آورده است.

اصلی ترین ویژگی جالبی که در بطن این آپدیت دیده می شود «Ambient Display» نام داشته که در واقع یکی از خواسته های دیرین کاربران موبایل های اکسپریا است.

با فعال سازی این ویژگی در بخش تنظیمات موبایل، دریافت پیامک، ایمیل و ظهور هر نوتیفیکیشنی نمایشگر دیوایس روشن می شود تا بیش از گذشته توجه کاربر را به خود جلب کند.

هرچند شایان ذکر است که ماهیت این ویژگی (که قبلاً در مدل های مختلفی از موتورولا و نکسوس وجود داشته)، روشن شدن صفحه نمایش به هنگام برداشتن موبایل است که احتمالاً در نسخه های آینده به موبایل های اکسپریا نیز اضافه خواهد شد.

علاوه بر این به روز رسانی مورد بحث که به سختی 40 مگابایت حجم دارد، برخی از عمده مشکلات و باگ های گزارش شده در نسخه های پیشین، مانند ایراد بلوتوث، رنگ های صفحه نمایش و نوتیفیکشن تماس های از دست رفته را برطرف می سازد.

این آپدیت در حال حاضر در اختیار اعضای برنامه مفهومی قرار گرفته و نسخه نهایی اندروید 7.1.1 سونی نیز احتمالاً ماه آینده برای تلفن های هوشمند اکسپریا منتشر خواهد شد.

200/202

منبع: دیجیاتو

کد خبر: 729508

وب گردی

وب گردی