فعال شدن معادن در بشرویه را به جد پیگیری کنیم

نماینده مردم بشرویه، فردوس، طبس و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وضعیت بحرانی خشکسالی در بشرویه هم اکنون باید مباحث مرتبط با فعال کردن معادن را به جد پیگیری کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا امیرحسنخانی روزگذشته (17 بهمن) در جلسه شورای اداری شهرستان بشرویه با اشاره به اینکه شهرستان بشرویه از معادن خوبی برخوردار است، گفت: چندین کارشناس برای مطالعه و بررسی وضعیت از معادن این شهرستان بازدید کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به وضعیت بحرانی خشکسالی در بشرویه هم اکنون باید مباحث مرتبط با فعال کردن معادن را به جد پیگیری کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بشرویه، فردوس، طبس و سرایان همچنین خواستار جذب اعتبار ویژه برای معادن استان شد.

امیرحسنخانی گفت: از نظر جاده نیز بشرویه وضعیت مطلوبی ندارد، که باید راه‌های بشرویه به بجستان، بشرویه به فردوس و همچنین دوبانده شدن راه بشرویه سه راهی روم پیگیری شود.

نماینده مردم بشرویه، فردوس، طبس و سرایان با اشاره به نارضایتی برخی افراد از سختگیری‌های پلیس راه گفت: عوامل دیگری نیز چون نامناسب بودن راه‌ها امروز موجب شده تا شاهد تقلیل عبور اتوبوس‌ها از این شهرستان باشیم.

وی با بیان اینکه شهرستان بشرویه از نظر فضاهای ورزشی و رفاهی در واقع هیچ امکاناتی ندارد، گفت: اینجا نه استادیوم نه زمین چمن و نه جای تفریحی دارد و جوانان مجبور به استفاده از موتورسیکلت هستند.

امیرحسنخانی اظهار کرد: در بخش کشاورزی با پیگیری‌های انجام شده دولت مصوبه خوبی داده و وام‌های زیر ۱۰۰ تومان را نیز دولت تمهید کرد.

وی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر خواستار تغییر الگوی کشت توسط کشاورزان به منظور افزایش راندمان و بهره‌وری شد.

سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، معدن و گردشگری

علیرضا زمان‌زاده فرماندار بشرویه نیز با اشاره به اینکه اقتصاد بیشتر مردم این منطقه بر پایه کشاورزی، دامداری است، گفت: تنها راه رونق دوباره اقتصاد در این منطقه، سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، معدن و گردشگری است.

فرماندار بشرویه بیان کرد: در دهه فجر تعداد ۵۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که برای ۷۳ نفر نیز اشتغالزایی دارد.

وی افزود: از این تعداد ۳۰ پروژه در روستاها با اشتغال ۵۸ نفر نیز در این دهه به بهره‌برداری می‌رسد.

زمان‌زاده با اشاره به خشکسالی‌های چند ساله و افت آب‌های زیرزمینی خواستار خریداری چاه‌های کم بازده و یا بدون بازده شد.

فرماندار بشرویه بیان کرد: راه ارتباطی بشرویه با ریل مناسب نیست و با توجه به اینکه از طریق ریل با ۷ استان کشور ارتباط مستقیم داشته و نیز در حال حاضر ترمینال خوبی در این ایستگاه در حال ساخت است لذا می‌طلبد تا ۴۰ کیلومتر از این مسیر را که وضعیت مناسبی ندارد، اصلاح شود.

فرماندار بشرویه افزود: اورژانس و زایشگاه فعلی شهرستان نیز به دلیل نداشتن اعتبار ادامه کار متوقف شده و به شدت در تنگنای امکانات است.

وی ادامه داد: تأمین آب شرب روستاهایی چون سرند و خدافرید نیگنان و توابع آن از طریق تانکر صورت می‌گیرد و مجتمع آبرسانی ارسک نیز تنها یک موتور پمپ دارد که در صورت خاموشی فلج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح مطالعات نیمه تفصیلی معادن منطقه اعلام شده، خواستار پیگیری آن شد.

فرماندار بشرویه یادآورشد: ۶۵ درصد روستاهای شهرستان بشرویه گازرسانی شده و می‌طلبد تا دوروستای کوهپایه‌ای کرند و جوزردان که نیاز به هزینه کمتری نیز دارد گازرسانی شود.

کد خبر: 729523

وب گردی

وب گردی