نخست وزیر پاکستان خواستار تقویت روابط دوجانبه با بحرین شد

نخست وزیر پاکستان روز دوشنبه در ملاقات وزیر امور خارجه بحرین، بر اهمیت توسعه بیشتر روابط دوجانبه میان دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رسانه های رسمی دولت پاکستان، محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان امروز شیخ خالد ابن احمد آل خلیفه وزیر امور خارجه بحرین و هیات همراه وی شامل تعدادی از اعضای خانواده سلطنتی منامه را در اسلام آباد به حضور پذیرفت.
وزیر امور خارجه بحرین عصر روز گذشته در راس هیاتی با هدف شرکت در نخستین کمیسیون مشترک وزیران دو کشور وارد اسلام آباد شد.
نواز شریف در این ملاقات، از تشکیل کمیسیون مشترک وزیران پاکستان و بحرین استقبال کرد و تشکیل این کمیسیون را نشانه توجه ویژه پاکستان به روابط با بحرین دانست.
وزیر امور خارجه بحرین نیز در این ملاقات، به روابط رو به رشد اسلام آباد و منامه اشاره کرد و گفت که در نشست کمیسیون مشترک وزیران دو کشور، راه های گسترش روابط دیپلماتیک، اقتصادی، تجاری و فرهنگی میان پاکستان و بحرین مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وزیر امور خارجه بحرین پیش از ملاقات با نخست وزیر پاکستان، با سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر در امور خارجی دیدار و گفت و گو کرد.
سرتاج عزیز در این ملاقات خواستار حضور و سرمایه گذاری فعالان تجاری و اقتصادی بحرین در پاکستان شد.
پاکستان از روابطی دوستانه با بحرین در حوزه سیاسی، اقتصادی و نظامی-دفاعی برخوردار است و محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان در سال 2015 سفری به منامه انجام داد.
در روزهای گذشته، بحرین کار احداث یک دانشگاه علوم پرستاری در اسلام آباد را به نام 'شاه حمد' آغاز کرده است.

303/300

کد خبر: 729591

وب گردی

وب گردی