کیفیت هوای پایتخت از ابتدای زمستان تا کنون/تنها 18 روز سالم را تجربه کرده ایم

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت:بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته هوای پایتخت تصور می شود در روز آینده نیز شرایط هوایی به همین ترتیب آلوده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز،لیلا نظری با اشاره به وضعیت هوای تهران از ابتدای زمستان تا کنون گفت: از ابتدای زمستان سال جاری تاکنون پایتخخت کشور 18 روز سالم و 30 روز ناسالم را تجربه کرده است که 26 روز آن برای گروه های حساس ناسالم و 4 روز آن در شرایط ناسالم برای تمامی گروه های جامعه قرار داشته است.

وی ادامه داد: شاخص های آلایندگی هوای تهران طی 24 ساعت گذشته تا ساعت 8 صبح امروز 132 و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه است همچنین میزان ذرات معلق کمتر از 10 میکرون 79 و میزان منواکسید کربن 45 گزارش شده است.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته هوای پایتخت تصور می شود در روز آینده نیز شرایط هوایی به همین ترتیب آلوده خواهد بود.همچنین بر اساس گزارش سیاهه انتشار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هر روز حدود 2 هزار تن انواع آلاینده های جوی شامل مونواکسید کربن، دی اکسید نیتروژن، دی اکسید گوگرد و ذرات معلق توسط وسایل نقلیه در تهران تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: هرگونه پایداری هوا موجب تشدید آلودگی هوا خواهد شد در این زمینه کامیون‌ها، خودروهای کاربراتوری و موتورسیکلت‌ها بیشترین نقش را در آلودگی هوای سال‌های اخیر تهران داشته و دارند.

نظری تاکید کرد: به گروه‌های حساس شامل سالمندان، بانوان باردار، بیماران قلبی ریوی، ورزشکاران و کودکان توصیه می‌شود امروز و فردا تا حد ممکن از تردد غیر ضرور و طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند.

701/700

کد خبر: 729609

وب گردی

وب گردی