راه اندازی سامانه صدورمجوزها/نامه نعمت‌زاده به طیب نیا توصیه بود

معاون وزیر صنعت نامه نعمت زاده به طیب نیا را توصیه خواند و گفت:از آنجا که گمرک زیر نظر وزارت اقتصاد است، این سازمان نیز مانند سایر سازمان ها می‌تواند از سامانه صدور مجوز ها استفاده کند.

به گزارش ایسکانیوز، صادق زاده معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت در خصوص نامه نعمت زاده به وزیر اقتصاد پیرامون استفاده از سامانه جامع تجارت گفت: آقای نعمت زاده توصیه نمود با توجه به تدوین سامانه جامع تجارت از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، این سامانه به طور متمرکز مورد استفاده سازمان های مختلف قرار بگیرد.

وی گفت: وزیر صنعت در این نامه با اشاره به بهره برداری از سامانه جامع یکپارچه مجوزها، از وزیر اقتصاد خواسته است که بر اساس قانون، کلیه فعالیتهای مربوط به تجارت با محوریت سامانه جامع تجارت انجام شود.

صادق زاده افزود: بر اساس این نامه، وزیر صنعت از طیب نیا خواسته است، گمرک ایران اطلاعات مربوط به درخواست مجوز جهت ترخیص کالا در فرایندهای واردات، صادرات و ترانزیت به سامانه جامع ارسال کند و نتایج مورد نیاز را به صورت سیستمی از این سیستم دریافت نماید.

وی گفت: پیش از بهره برداری سامانه جامع تجارت وزارت صنعت، گمرک ایران می توانست به صورت مستقل اطلاعات مورد نیاز برای ترخیص را ازدستگاههای مرتبط دریافت نماید.

نامه نعمت زاده به طیب نیا این شائبه را ایجاد کرده بود که وزیر صنعت خواستار توقف فعالیت سامانه پنجره واحد گمرکی شده است.

101/401

کد خبر: 729628

وب گردی

وب گردی