افزایش۴برابری کشفیات قاچاق درکشور/تکذیب عرضه کالای قاچاق در بازار

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا گفت: امکان عرضه کالای قاچاق در بازار وجود ندارد اما ممکن است سازمان اموال تملیکی هنوز انبارهایی از کالاهای قاچاق داشته باشد که باید رسیدگی شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، حبیب‌الله حقیقی در جمع خبرنگاران گفت: در مورد امحاء کالای قاچاق این عزم و تاکیدی که دادستان کل کشور در نظر دارد، هست. البته زمانی ما محدودیت آیین نامه ای داشتیم اما امروز شرایط به گونه ای است که آئین نامه امحاء، شرایط را برای مبارزه با قاچاق کالا و برخورد با آن تسهیل کرده است.

وی افزود: در حال حاضر امکان عرضه کالای قاچاق در بازار وجود ندارد اما ممکن است سازمان اموال تملیکی هنوز انبارهایی از کالاهای قاچاق داشته باشد که باید این موضوع سازماندهی شود.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا ادامه داد: حجم عمده کشفیات ما امسال نسبت به سال ۹۴ حدود چهار برابر بیشتر بوده است.

وی در ادامه توضیح داد: ما امسال ۳۳ میلیارد تومان امحا کالای قاچاق داشتیم.

حقیقی افزود: در حوزه مبادی نقش گمرک تعین کننده است به طوری که ضریب شفاف بودن کالا مشخصی می شود و بخشی از آن پنجره واحد گمرکی است.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد: در حال حاضر امکان عرضه کالای قاچاق در بازار وجود دارد؛ کالایی که قانونا نباید وارد بازار شود. متاسفانه حجم گسترده ای از انبارهای قاچاق وجود دارد که باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار ایران و جهان با کانال ایسکانیوز در تلگرام https://t.me/iscanews همراه شوید.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/ منتشر کننده:زهره حاجیان

701/700

کد خبر: 729687

وب گردی

وب گردی