درخواست کمک یک دانشگاه کره‌شمالی از دانشگاه تگزاس

دانشگاه علوم و فناوری پیونگ‌یانگ از دانشگاه "ای اند ام" تگزاس در زمینه تولید محصولات کشاورزی و روش‌های بهینه‌سازی آن در زمان قحطی، درخواست کمک کرده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از یو.هرالد، دانشگاه علوم و فناوری پیونگ‌یانگ یکی از معدود دانشگاه‌های خصوصی در کره‌شمالی است که در سال 2010 بوسیله مسیحیان این کشور تاسیس شده است.

مقامات این دانشگاه طی یک درخواست رسمی از دانشگاه "ای اند ام" تگزاس درخواست کمک کرده‌اند. این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های معروف در زمینه اقتصاد و فناوری‌های مرتبط با کشاورزی است.

مقامات دانشگاه کره‌ای از دانشگاه ای اند ام در رابطه با روش‌های افزایش محصول در زمان قحطی و شرایط نامناسب جوی درخواست کمک کرده‌اند.

یو تایک چون از مقامات این دانشگاه گفت: ما از همه تقاضا داریم که به هیچ عنوان این موضوع را سیاسی نکرده و با دید حقوق بشر و نجات زندگی انسان‌ها به آن نگاه کنند.

کره شمالی از دهه نود با قحطی گسترده در زمینه مواد غذایی مواجه بوده و شرایط آب‌وهوایی آن برای کشاورزی نسبتا نامساعد است.

براساس آمارهای سازمان جهانی غذا و دارو در سال گذشته جیره غذایی هر فرد در روز 360 گرم بوده که این مقدار در پنج سال گذشته با پایین‌ترین حد خود رسیده است.

مقامات دانشگاه ای اند ام تگزاس اعلام کرده‌اند که تا جایی که ممکن باشد با دانشگاه علوم وفناوری پیونگ یانگ همکاری خواهند کرد و مقالات علمی و روش‌های توسعه کشاورزی را به صورت رایگان در اختیار این دانشگاه قرار خواهند داد و در صورت امکان و هماهنگی اساتیدی را برای آموزش به این کشور اعزام خواهد کرد.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 729709

وب گردی

وب گردی