دستورالعمل برگزاری راهیان نور دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

سید طه هاشمی، معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل برگزاری اردوهای راهیان نور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به همه واحدها و مراکز آموزشی این دانشگاه ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل برگزاری اردوهای راهیان نور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی را به روسای واحدهای مرکز استان( دبیران هیات امنای استان ها)، واحدهای مستقل، روسای واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

در این بخشنامه به تقویت و گسترش معیارها و ارزش های دفاع مقدس تاکید و روسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی خواسته شده هر چه زودتر شورای اجرای راهیان نور سال 95 هر استان را با حضور فعال مسئولان مربوطه( روسا، معاونین فرهنگی دانشجویی و بسیج دانشجویی واحدها) تشکیل دهند.

براساس این دستورالعمل دانشجویانی که در سنوات گذشته به این سفر اعزام شده اند، نمی توانند برای شرکت در راهیان نور سال 95 اقدام کنند. این سفر برای دانشجویانی که برای بار اول شرکت می کنند، مهیا شده است.

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می توانند در صورت کافی نبودن بودجه اختصاص داده شده به اردوهای راهیان نور، حداکثر 30درصد از ردیف بودجه ارودهای سیاحت مهین(در صورت داشتن بودجه مازاد) استفاده کنند.

طبق این بخشنامه لیست شرکت کنندگان با ذکر مشخصات کامل آنها(شامل دانشجویان واحد مربوطه یا واحدهای استان تابعه در صورت اعزام مشترک چند واحد استان) به انضمام گزارش تصویری و روایی اردو و ریز هزینه کرد و مبالغ تخصیص یافته حداکثر تا 15 روز پس از برگزاری اردو باید به اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال شود. بدیهی است در صورت عدم ارسال اطلاعات خواسته شده در زمان معین، گزارش بودجه ارسالی در سایر امور و فعالیت های فرهنگی استان و واحدهای دانشگاهی رسیدگی و تایید نمی شود.

همچنین حضور نمایندگان از حوزه های معاونت فرهنگی و دانشجویی و اداری و مالی واحدها و مراکز آموزشی در اردو جهت نظارت دقیق بر فعالیت ها و هزینه کرد منابع و ثبت گزارشات مربوطه الزامی است.

برای فرهنگ سازی و معرفی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان پیام آوران صلح، سلام و دوستی با محیط زیست، مناسب است با هماهنگی ستادهای مرکزی راهیان نور استان ها و مسئولان مناطق جنگی مورد بازدید عمومی زائران، در کنار سایر برنامه های فرهنگی، علمی و ترویجی، نسبت به پاکسازی مناطق مذکور از آلودگی های زیست محیطی توسط دانشجویان اعزامی اقدامات و هماهنگی های لازم به عمل آید. برای این موضوع دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان درباره تهیه، تامین و توزیع کاورهای مخصوص با طرح و آرم دانشگاه آزاد اسلامی و کیسه های جمع آوری مواد آلوده کننده، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

لازم به ذکر است این دستورالعمل 17 بهمن 95 به تایید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز رسیده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار ایران و جهان با کانال ایسکانیوز در تلگرام https://t.me/iscanewsهمراه شوید.

خبرنگار: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

204/200

کد خبر: 729722

وب گردی

وب گردی