بروزرسانی آرشیو تصاویر فضایی ناسا از زمین

سازمان فضایی ناسا به اصلاح آرشیو تصاویر فضایی فوق‌العاده خود از زمین پرداخته و سایت "دوربین تصویربرداری چند رنگ زمین" (EPIC) آن اکنون تصاویر نزدیکی از سیاره را بطور روزانه و در رنگ‌های طبیعی و پیشرفته ارائه خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دوربین "اپیک" ناسا بر روی ماهواره رصدخانه هواشناسی فضای عمیق (DSCOVR) قرار دارد که در فاصله 1.6 میلیون کیلومتری زمین به دور خورشید گردش کرده و سیستم‌های هواشناسی سیاره را بررسی می‌کنند.

به گفته ناسا، این دوربین از اواسط آوریل تا اواسط اکتبر به ثبت تصویر در هر ساعت پرداخته و در سایر روزهای سال هر دو ساعت این کار را انجام می‌دهد.

جدیدترین تصاویر روز، عکس‌های آرشیوی زمین و انیمیشن رویدادهایی مانند گذر ماه را می‌توان از اینجا مشاهده کرد.

این سایت علاوه بر امکان مشاهده پیشرفته سیاره به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا روی مناطق خاص جهان زوم کرده و تصاویر خاص از مناظر زیبا و اقیانوس‌های آبی را دانلود کنند.

موقعیت ایران در تصویر فضایی ناسا از زمین

گزینه جدید این سایت، اطلاعات تصویر از جمله فاصله دوربین اپیک از زمین و خورشید، زاویه ماهواره از زمین و خورشید و جزئیات سمت تصویربرداری شده زمین است.

ماهواره دیسکاور که ماموریتی مشترک بین ناسا، سازمان ملی جوی و اقیانوسی و نیروی هوایی آمریکا است، در فوریه 2015 بر روی موشک فالکون 9 شرکت اسپیس‌ایکس به فضا پرتاب شد.

200/202

منبع: ایسنا

دریافت کننده: ناهید سمیعی

منتشر کننده: پارسا فرخوی

کد خبر: 729838

وب گردی

وب گردی