راه اندازی سیستم اطلاعات بیمارستانی برای بیش از 150 بیمارستان دانشگاهی کشور

سرپرست دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تشریح عملکرد این حوزه از توسعه شبکه ملی سلامت (شمس) و اتصال حدود 1300 مرکز بهداشتی درمانی جدید با شبکه و پوشش 9500 مرکز بهداشتی درمانی خبر داد و گفت: مرکز ملی داده های سلامت راه اندازی شده و بانک های اطلاعاتی و سامانه های وزارت بهداشت در مرکز ملی داده های سلامت تجمیع شده است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید محمود تارا ضمن اعلام این خبر گفت: توسعه اتوماسیون اداری و پوشش واحدهای تابعه وزارت بهداشت، تجهیز بیمارستانهای دانشگاهی (سخت افزار، نرم افزار و شبکه) و راه اندازی HIS برای بیش از 150 بیمارستان دانشگاهی کشور نیز از اهم فعالیت های این حوزه در دولت یازدهم است.

دکتر تارا افزود: پوشش بیش از 73 هزار تخت بیمارستانی دانشگاهی در پرونده الکترونیکی سلامت و ایجاد قابلیت دسترسی به سوابق مراجعان بیمارستانی افراد در کل کشور نیز از دیگر دستاوردهای این حوزه است.

سرپرست دفتر آمار و فناوری اطلاعات، طراحی و راه اندازی داشبورد پایش و نظارت بر هزینه های سلامت در بخش بستری در طرح تحول سلامت با امکان پایش آنلاین سهم پرداخت از جیب مردم، بیمه ها و یارانه دولت، آماده سازی خدمات الکترونیکی صدور کارت بهداشت برای واگذاری به دفاتر پیشخوان و انعقاد تفاهمنامه همکاری با معاونت سرمایه انسانی ریاست جمهوری را از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد.

وی گفت: راه اندازی سامانه ارتباط با ذینفعان 1590، برای پاسخگویی مشکلات طرح تحول نظام سلامت و راه اندازی سامانه ارتباط با ذینفعان 1690 (کد خدمات عمومی ملی)، برای پاسخگویی و رسیدگی به شکایات تعرفه های پزشکی و سامانه 190 برای پاسخگویی به مشکلات بهداشتی نیز از دستاوردهای ما در این حوزه می باشد.

دکتر تارا راه اندازی رصدخانه سلامت، به روز رسانی سرویس های الکترونیکی تبادل اطلاعات سیستم های اطلاعاتی با سپاس، توسعه مراکز صدور گواهی الکترونیکی و امضاء الکترونیکی و اعطای گواهینامه «مطابقت با استانداردهای سپاس (تبادل اطلاعات با سپاس) برای سیستم های اطلاعات سلامت را به عنوان دیگر اقدامات این حوزه در دولت یازدهم یاد کرد.

سرپرست دفتر آمار و فناوری اطلاعات افزود: راه اندازی سرویس استعلام هویتی افراد دارای پرونده الکترونیکی سلامت پایه برای بهره برداری در بیمارستان ها و مراکز ارائه دهنده خدمت و همچنین راه اندازی کدینگ یکپارچه سلامت نیز از دیگر عملکرد این حوزه در دولت یازدهم است.

برای آگاهی از آخرین اخبار ایران و جهان با کانال ایسکانیوز در تلگرام https://t.me/iscanews همراه شوید.

خبرنگار و منتشر کننده:نیوشا یعقوبی

701

کد خبر: 729886

وب گردی

وب گردی