کنفرانس جهت‌دار کردن پژوهش‌های پراکنده در حوزه بانکداری اسلامی

اولین گردهمایی بین‌المللی «بانکداری و تامین مالی اسلامی؛ قواعد ایجابی و سلبی مالی اسلامی» در تاریخ 23 تا 25 بهمن ماه امسال در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، این گردهمایی به همت دانشگاه تربیت مدرس و با همکاری موسسه تامین مالی دانشگاه استراسبورگ(فرانسه)، مرکز بین‌المللی آموزش تامین مالی اسلامی(مالزی)، مرکز اقتصاد و تامین مالی اسلامی دانشگاه دورهام (انگلستان) با حضور متخصصان برجسته حوزه بانکداری اسلامی از مراکز معتبر ایران و جهان از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه الزهرا (س)، دانشگاه امام صادق (ع)، موسسه تامین مالی دانشگاه استراسبورگ، مرکز بین‌المللی آموزش تامین مالی اسلامی مالزی، مرکز اقتصاد و تامین مالی اسلامی دانشگاه دورهام انگلستان و بانک توسعه اسلامی برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری اولین گردهمایی بانکداری و تامین مالی اسلامی تحت عنوان«قواعد ایجابی و سلبی تامین مالی اسلامی»، «آشنایی با آرا و عقاید دانشمندان مراکز معتبر جهان در این حوزه،»، «نزدیک کردن عقاید متخصصان تامین مالی اسلامی»، «جهت‌دار کردن پژوهش‌های پراکنده»، «تدوین مدلی ریاضی، جامع‌نگر و یکپارچه برای بانکداری و تامین مالی اسلامی» است.

تلاش بر این است که با مشارکت و همکاری متخصصان بین‌المللی تامین مالی اسلامی گام‌های فوق به عنوان فاز اول و پیش نیاز مطالعات در سلسله گردهمایی‌های آینده برای دستیابی به فضای هر چه نزدیک‌تر به مدل مطلوب برداشته شود.

«مفاهیم بنیادی و ارکان تامین مالی اسلامی در دیدگاه کل‌نگر»، «پیش درآمدی بر مدلسازی بانکداری اسلامی»، «تنظیم گری و مقررات در تامین مالی اسلامی»، «جنبه‌های اقتصادی، قانونی و اخلاقی بانکداری و تامین مالی اسلامی» و «تجربیات و چالش های اجرایی بانکداری وتامین مالی اسلامی در کشورهای مختلف» از جمله محورهای مورد بحث در این گردهمایی هستند.

201

منبع: ایسنا

دریافت کننده: پارسا فرخوی

منتشر کننده: پارسا فرخوی

کد خبر: 729891

وب گردی

وب گردی