کنترل داعش بر شبکه اصلی آبرسانی در حلب و تلاش برای تامین آب شرب ساکنان

سخنگوی رسمی دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که تروریست‌های داعش کنترل منبع اصلی آب حلب را از حدود سه هفته پیش در دست گرفته‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت سیریانیوز، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی گفت: حدود ۱.۸ میلیون تن در شهر حلب و حومه شرقی آن از آبی که داعش کنترل منبع اصلی آن را در دست گرفته، مصرف می‌کردند و در چنین شرایطی سازمان ملل در حال تلاش برای فراهم کردن سوخت جهت راه‌اندازی صدها چاه‌ عمیق و تأمین آب برای یک میلیون تن است.

وی گفت: روز یکشنبه و برای نخستین بار از سپتامبر ۲۰۱۶ کاروان مشترکی از سازمان ملل، کمیته بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر سوریه که حامل کمک‌های غذایی، دارویی و تجهیزات پزشکی بودند وارد تلبیسه در حومه حمص شد تا این کمک‌های انسانی را در میان ۸۴ هزار تن توزیع کند. این کاروان نخستین کاروانی بود که در ماه فوریه وارد این منطقه شد.

اخیرا رسانه‌ها اعلام کردند که داعش پمپاژ آب از نیروگاه‌های "فرات" و "الخفسه" بر روی رود فرات را به طور کامل متوقف کرده است. این شبکه‌ها، شبکه‌های اصلی آبرسانی هستند.

ارتش سوریه پیشتر کنترل شهر حلب را در دست گرفت اما داعش همچنان کنترل برخی مناطق حومه استان حلب از جمله شهر الباب را در دست دارد.

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/ انتشار دهنده فاطمه سرلک

303/300

کد خبر: 729894

وب گردی

وب گردی