تدریس 70هزار استاد در دانشگاه آزاد اسلامی

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 70 هزار استاد تمام‌وقت و نیمه‌وقت در این دانشگاه مشغول به تدریس هستند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام علی عسکری در آیین تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یک اصولگرای مصلح بود و همواره مورد وثوق امام و رهبری بود.یکی از ویژگی‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکرویی وی بود که انسانی عمیق و ژرف‌اندیش نیز بود.

وی با بیان اینکه امام راحل علاقه بسیار زیادی به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشت، بیان کرد: هاشمی قبل و بعد از انقلاب خدمات بسیار زیادی به انقلاب و نهضت کرد. خط قرمز وی انقلابی و رهبری بود و همواره بر روی این دو اصل مهم تاکید داشت.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: بیش از 100 جلد کتاب به غیر از خاطرات از آیت الله هاشمی باقی مانده است که تفسیر رهنما و همچنین کتاب امیرکبیر و کتاب سرنوشت فلسطین و کتاب آزاد اندیشی اسلامی از مهم‌ترین آثار آن مرحوم به شمار می‌رود.

حجت الاسلام عسکری با بیان برخی از موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدای شکل‌گیری تاکنون تصریح کرد: این دانشگاه بیش از 20 میلیون متر مربع ساخت و ساز دارد که 11 میلیون متر مربع آن فضای مسقف است.همچنین دانشگاه آزاد تعداد زیادی آزمایشگاه و کارگاه دارد و تعداد 70 هزار استاد تمام‌وقت و نیمه‌وقت نیز در این دانشگاه مشغول به تدریس هستند.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تحصیل یک میلیون و 700 هزار دانشجو در این دانشگاه عنوان کرد: تعداد پنج میلیون و 600 هزار دانشجو نیز تاکنون از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

عسکری تاکید کرد: هم اکنون برای اجرای فرمان مقام معظم رهبری بیش از 1000 شرکت فن‌آوری آزاد و بیش از 100 مرکز رشد در راستای اقتصاد مقاومتی در این دانشگاه ایجاد و راه اندازی شده است.

وی گفت: بیش از 100 هزار نفر کارمند و هیات علمی این دانشگاه به صورت مستقیم و بدون یک ریال از بودجه دولت از این دانشگاه حقوق می گیرند.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری برای جانشینی دکتر ولایتی به جای آیت‌الله هاشمی در دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: همه پشت سر آقای ولایتی برای اجرا و عملیاتی کردن فرامین مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی حرکت خواهیم کرد چرا که قوی‌ترین فرد دانشگاهی از سوی مقام معظم رهبری برای اداره دانشگاه آزاد اسلامی تعیین شده است.

در پایان این مراسم از خدمات حجت الاسلام علی آل‌بویه رئیس سابق قدردانی و آرمین محمودی بعنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد واحد یاسوج و سرپرست دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

201

دریافت کننده: پارسا فرخوی

منتشر کننده: پارسا فرخوی

کد خبر: 729903

وب گردی

وب گردی