نامزدهای اعلام شده جشنواره فیلم فجر تعجب عده ای را برانگیخت

نامزدهای سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، شب گذشته اعلام شد.

به گزارش ایسکانیوز، از شب گذشته، 19 بهمن ماه که نامزدهای بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد، اعتراضات فراوانی به وجود آمده است و حتی بعضی از انتخاب ها تعجب عده ای را برانگیخته است. بهروز افخمی در برنامه «هفت» و پس از اعلام نتایج گفت: نتایج ضعیف تر از آنچه تصور می شد بود.

سعید قطبی زاده هم که به عنوان منتقد در این برنامه حضور داشت، اظهار کرد: نتایج اعلام شده غیر قابل باور است. یکی دیگر از اعتراضات مربوط به اعتراض انجمن جلوه های ویژه سینمای ایران است، این انجمن در بیانیه ای که منتشر کرده نسبت به کاندیدا شدن ارشا اقدسی در بخش جلوه های ویژه میدانی واکنش نشان داده است؛ در بخش از بیانیه این انجمن آمده است: در پی اعلام اسامی کاندیداهای رشته های گوناگون در مسابقه سینمای ایران جشنواره فیلم فجر در میان کاندیداهای بهترین جلوه های ویژه آقای ارشا اقدسی بعنوان کاندیدای جلوه های ویژه معرفی شده اند که بدینوسیله از طرف انجمن جلوه های ویژه سینمای ایران اعلام می گردد نامبرده صرفا در حوزه بدل کاری فعالیت دارند وتا کنون هیچ گونه سابفه فعالیت در رشته جلوه های ویژه نداشته اند حتی فعالیت ایشان در فیلم های معرفی شده هم صرفا در حوزه بدل کاری می باشد وبه درخواست خودشان به عنوان جلوه های ویژه در تیتراژ معرفی شده اند ومتاسفانه هیات داوری هم به اشتباه وبر اساس تیتراژ ایشان را انتخاب نموده اند .لذا باتوجه به اینکه رشته جلوه های ویژه یک رشته کاملا تخصصی باگستره فعالیت مشخص در دنیا می باشد از دبیر محترم توقع می رود هرچه سریعتر نسبت به اصلاح این اشتباه فاحش اقدام نمایند.

یکی دیگر از موارد جالب توجه نامزد شدن پیمان یزدانیان برای موسیقی فیلم «بدون تاریخ ،بدون امضاء» است، اما در واقع این فیلم تنها در تیتراژ موسیقی دارد و نامزد شدن این فیلم برای بخش موسیقی بسیار عجیب به نظر می رسد.
فیلم «شماره 17 سهیلا» هم یکی از آثاری بود که صداگذاری آن مورد توجه قرار گرفت اما این فیلم در هیچ بخشی نامزد نشده است.
هیات داوران این دوره از جشنواره را ؛ شهرام اسدی، محمد مهدی دادگو، رویا نونهالی، محمدرضا هنرمند، محمدرضا تخت کشیان، ایرج رامین فر و اکبر نبوی تشکیل می دهند.
خبرنگار: معصومه رضا/منتشرکننده: سلیمی
501500

کد خبر: 729946

وب گردی

وب گردی