آغاز جنگ تمام عیار دولت فیلیپین علیه شورشیان کمونیست

'دلفین لورنزانا' وزیر دفاع فیلیپین روز سه شنبه شورشیان کمونیست را همانند گروه تروریستی ابوسیاف همپیمان داعش دانست و گفت که دولت جنگ تمام عیاری را علیه ارتش نوین خلق (شورشیان کمونیست) پس از آنکه 'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری آنها را تروریست خواند، راه اندازی می کند.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس جمهوری فیلیپین هفته جاری با عصبانیت به مذاکره با گروه های شورشی کمونیست پایان داد و اعلام کرد: صلح در نسل ما (با شورشیان) حاصل نمی شود، پس نظامیان برای یک جنگ طولانی مدت آماده باشند.
وزیر دفاع فیلیپین در یک نشست خبری تلویزیونی، گفت.این یک جنگ تمام عیار است، زیرا آنها توسط رئیس جمهوری تروریست در نظر گرفته شده اند.
وی توضیح داد که یک جنگ تمام عیار به معنای هدف قرار دادن نیروهای مسلح شورشیان کمونیست است.
'دلفین لورنزانا'، شاخه نظامی شورشیان کمونیست فیلیپین را به گروه تروریستی ابوسیاف همپیمان داعش در جنوب شرق آسیا تشبیه کرد.
حزب کمونیست فیلیپین که از سال 1968 فعالیت خود را آغاز کرده است تاکنون در یکی از طولانی ترین درگیری ها با دولت مرکزی فیلیپین باعث کشته شدن بیش از 30 هزار نفر شده است.
وزیر دفاع فیلیپین به نوشته تارنمای 'فیل استار'، گفت که شورشیان مسلح کمونیست یک تهدید بزرگ برای امنیت ملی این کشور به دلیل آزار جوامع و اخاذی از بازرگانان محسوب می شوند.
ارتش فیلیپین معتقد است شاخه نظامی شورشیان کمونیست چهار هزار نیرو دارد که از سال 1969 میلادی در یکی از طولانی ترین شورش های قاره آسیا شرکت داشته اند.

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/ انتشار دهنده: فاطمه سرلک

303/300

کد خبر: 729966

وب گردی

وب گردی