افتتاح فاز نخست مجتمع صنعتی معدنی فجر با حضور وزیر دفاع

در هشتمین روز از یوم الله دهه مبارک فجر با حضور سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح فاز نخست مجتمع صنعتی معدنی فجر،کارخانه بزرگ تولید انواع آلیاژهای سربی و مواد معدنی پیشرفته با ظرفیت تولید 20 هزار تن که توسط سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع ساخته شده در استان سمنان افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسکانیوز، سردار دهقان در مراسم افتتاح این فاز طی سخنانی اظهار داشت: در برنامه ی فشرده 2 ساله در قالب طرح های مصوب اقتصاد مقاومتی و آمایش پروژه های اثرگذار ، بحمدالله امروز شاهد افتتاح فاز اول این کارخانه بزرگ صنعتی هستیم.
وزیر دفاع گفت:در ساخت این کارخانه ضمن رعایت کامل اصول زیست محیطی،افزایش و ارتقاء فناوری های پیشرفته و دانش بنیان برای تولید انواع آلیاژهای سرب ،مس، سولفات سدیم ، فرآورده های جانبی و مواد معدنی پیشرفته به ثمر رسیده است.
سردار دهقان با بیان اینکه فاز دوم این کارخانه با 40 درصد پیشرفت در شرف تکمیل می باشد افزود:با بهره برداری از فاز دوم و سوم به وسعت یکصد هکتار که انشاء الله در نیمه دوم سال 96 انجام می گردد؛ ظرفیت این کارخانه به 60 هزار تن انواع سرب های آلیاژی ، 6 هزار تن مس کاتد و 6 هزار تن گرانول پلی پرو پیلن خواهد رسید.
وزیر دفاع ، اشتغال پایدار دانش بنیان و ایجاد ارزش افزوده ، حفظ محیط زیست ، تکمیل بهره برداری از زنجیره کامل مواد معدنی و ارتقاء توان صنعتی کشور را از دستاوردهای مهم این پروژه برشمرد و تأکید کرد:وزارت دفاع با فعال سازی ظرفیت مجموعه عظیم صنعت دفاعی و سایر بخش های کشور در حوزه انرژی های نو ،گام های بلندی در عرصه خودکفایی برداشته است و این روند با شتاب بیشتر و تکیه بر توانمندی های بومی ادامه خواهد یافت.
سردار دهقان با تشکر و قدردانی از دست اندرکاران این پروژه به ویژه مدیران، متخصصان و کارکنان سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع تصریح کرد:امروز به برکت انقلاب اسلامی مسیر تعالی و پیشرفت کشور هموار گردیده و افتتاح این دستاوردهای درخشان گویای این روند موفق می باشد.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 729977

وب گردی

وب گردی