غلامرضا موسوی:  استقبال کم از جشنواره فیلم در بعضی شهرها به سیستم تبلیغات  مربوط می شود

غلامرضا موسوی می گوید: امکان دارد در شهر بندرعباس یا یکی یا دو استان دیگر حضور مردم برای تماشای فیلم های جشنواره فجر راضی کننده نباشد؛ این مورد به سیستم تبلیغات آن استان برای جشنواره مربوط می شود.

غلامرضا موسوی، تهیه کننده سینما و عضو هیات رییسه شورای عالی تهیه کنندگان در گفت و گو با ایسکانیوز، در پاسخ به این سوال که چرا با اینکه در بعضی از استان ها از فیلم های جشنواره فجر استقبال نمی شود، اما این رویداد فرهنگی در آن استان ها برگزار می شود، گفت: امسال قرار بود این جشنواره در سراسر کشور برگزار شود، طبیعتا نمی توانیم بین استانها تفاوت قائل شویم. چون اگر تفاوتی اعمال شود، استان هایی که در آنها برگزار نشده است، گله می کنند.

او ادامه داد: استقبال از فیلم های جشنواره معمولا در اکثر استان های بزرگ و استان های اصلی فوق العاده خوب بوده است حالا امکان دارد طبق صحبت های شما در شهر بندرعباس یا یکی یا دو تا استان هم حضور مردم برای تماشای فیلم های جشنواره راضی کننده نباشد؛ این مورد به سیستم تبلیغات آن استان برای جشنواره فیلم فجر مربوط می شود زیرا پر کردن سالنی 300 نفره در جایی مثل بندرعباس به گمان من مثل آب خوردن است و قاعدتا امکان ندارد در بندرعباس بیش از دو هزار نفر علاقمند به سینما وجود نداشته باشد که فیلم های جشنواره را ببیند.
موسوی افزود: استقبال مردم از سینما به سئانس فیلم ها هم بستگی دارد که این مساله در تهران هم صدق می کند، در تهران فیلم هایی اکران شده اند که حتی بلیتهایش پیش خرید شده است اما شخصی که بلیت را پیش خرید کرده است برای تماشای فیلم به سالن سینما نمی رود، اما شاهد هستیم که همان فیلم در سئانس دیگری به قدری با استقبال رو به رو می شود که مردم روی زمین می نشینند.

عضو هیات رییسه شورای عالی تهیه کنندگان تاکید کرد: بنابراین استقبال مردم از فیلم ها مساله ای نسبی است، برای تماشای فیلمی صبح به سالن سینما رفتم و فقط سه نفر در سالن بودند و همان سالن در سئانس بعدی دعوا بود سر اینکه روی زمین بنشینند. نوع فیلم، زمان نمایش، نام کارگردان و بازیگرانی که در آن حضور دارند همه تعیین کننده هستند.
او درباره فروش سال آینده سینما، گفت: چیزی نزدیک به 60 فیلم هنوز دیده نشده است و تعدادی از فیلم ها به جشنواره امسال هم ارائه نشده اند، سال آینده هم تعدادی فیلم جدید وارد بازار می شود، بنابراین مثل سال 95 شاید هنوز برآیندی نداشته باشیم که موفقیت سال 95 را تمدید کنیم شاید تا حدودی بر اساس فیلم های جشنواره به این نتیجه برسیم.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: اما با توجه به فیلم هایی که هنوز اکران نشده و فیلم هایی که در حال ساخت است و آثاری که ساخته خواهند شد، امکان دارد سال آینده هم اگر آن فیلم هایی که هنوز دیده نشده اند جذاب باشند بتوان موفقیت سال 95 را تکرار کرد.
غلامرضا موسوی درباره تهیه کننده های جدیدی که در جشنواره امسال وارد حرفه فیلمسازی شده اند، گفت: تهیه کنندگی یک حرفه است. وقتی برای این حرفه ارزش قائل هستیم یعنی تهیه کننده باید بتواند تشخیص دهد که چه فیلمی را تولید می کند و بداند که چه هزینه ای برای ساخت فیلم صرف می کند و چه درآمدی را باید پشت سر داشته باشد؛ بنابراین بسیار مهم است تهیه کننده ای که دیمی کار می کند اصلا تهیه کننده نیست اما تهیه کننده حرفه ای باید بداند که فیلم را برای چه مخاطبی و با چه هزینه ای می سازد و برگشت مالی آن چگونه است. اگر تهیه کننده ای این مسائل را نداند باید به حرفه ای بودن او شک کرد.
خبرنگار: معصومه رضا/ تایید کننده: ساجده سلیمی

501 500

کد خبر: 730012

وب گردی

وب گردی