در آستانه سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مستند«پرونده 1220» با حضور سیدمسعود هندی و عوامل فیلم روز چهارشنبه 20 بهمن ساعت 17 در فرهنگسرای شفق نمایش و بررسی می شود. 

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای شفق؛ این مستند به بررسی و رمزگشایی از حادثه ترور شاپور بختیار آخرین نخست وزیر رژیم پهلوی و زندانی شدن مسعود هندی در فرانسه و اثبات بی گناهی و تبرئه وی می پردازد.
همچنین مقوله برخوردهای دوگانه دول غربی با موضوع حقوق بشر از دیگر موضوعاتی است که در این مستند به آن پرداخته می شود، جایی که منافع آنها ایجاب کند داد و فغان سر می دهند که نقض حقوق بشر صورت گرفته است اما اگر منافع آنها تامین شود به راحتی چشمان شان را به روی مسائل انسانی می بندند و بزرگترین فجایع و نقض حقوق ملل را تباه و یا در برابر حکومت های ناقض حقوق مردم که متحد آنها هستند سکوت می کنند.


«پرونده 1220» به کارگردانی «محمدجواد رجب بیگی» و تهیه کنندگی«سیدحسین سبطی» از تولیدات جدید شبکه مستند سیما است.
سیدمسعود هندی کارمند سابق دفتر صدا و سیما در پاریس، دانش آموخته ی سینما در فرانسه بود و 82 ماه و 14 روز را در یک اتاق 8 متری در انفرادی سپری کرد. وی در مهر ماه سال 1377 آزاد و به کشور بازگشت.
نشست نمایش و بررسی مستند«پرونده 1220» به مناسبت ایام الله دهه فجر در قالب برنامه روز فرهنگ برگزار می شود.
حضور مخاطبان در برنامه یاد شده آزاد و علاقه مندان می توانند به فرهنگسرای شفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف آباد)، خیابان21 بوستان شفق مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88717195 تماس حاصل فرمایند.

دریافت و منتشر کننده: سلیمی

500500

کد خبر: 730067

وب گردی

وب گردی