زهرا سعیدی: فکر می کردم از  امتیاز  بازیگری در راستای چاپ کتابم استفاده کنم اما من را ندیدند!

زهرا سعیدی گفت: بازار کتاب کساد است و به سختی موفق شدم رضایت آقایان انتشاراتی را کسب کنم.

زهرا سعیدی نویسنده کتاب "بی دل هوا" در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: این کتاب اولین کتاب من و در قالب رمان نوشته شده است و داستان خانواده ای است که در جریان جنگ مجبور به مهاجرت می شوند.

وی در مورد وضعیت نشر و مشکلات انتشار کتاب اول گفت: من فکر می کردم به عنوان یک بازیگر مطرح بتوانم از این مسئله به عنوان یک امتیاز در راستای چاپ کتابم استفاده کنم ولی اصلام من را ندیدند.

این بازیگر سینما و تلویزیون اظهار داشت: با وجودی که چهره هنری مطرحی هستم به چندین انتشاراتی کتابم را برای چاپ بردم تا شاید مقداری مورد محبت و عطوفت ناشران قرار بگیرم، ولی چون خیلی بازار کتاب کساد است موفق نشدم که رضایت آقایان انتشاراتی را به راحتی کسب کنم. در این مسیر توسط یکی از آشنایان که انتشاراتی داشتند مجوز نشر کتاب را گرفتم و با هزینه شخصی کتاب را به چاپ رساندم ولی در ادامه با معضل پخش مواجه شدم.

وی در این زمینه توضیح داد: بخش پخش تنها کتابی را می پذیرد که ناشر به آن ارائه داده باشد و متاسفانه انتشاراتی که کتاب من چاپ کرده بود فاقد سیستم پخش بود و در نتیجه کتاب من پخش نشد و مانند آهنگسازی که آهنگی می سازد و نمی گذارند به گوش کسی برسد با کتاب من رفتار شد.

این بازیگر در مورد روند نگارش رمان گفت: قصه این رمان همیشه در ذهنم بود ولی از 10 سال پیش شروع به نت برداری و تحقیق کردم و سعی کردم هرچه که می نویسم به صورت مستند باشد و خیلی دقیق یادداشت برداری کردم و کتاب بی دل هوا را در طول 10 سال تحقیق طی دو سال نوشتم.


خبرنگار:بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 730081

وب گردی

وب گردی