انهدام ۲۹ باند سرقت در تهران

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری ۱۵۰ سارق در شب گذشته خبر داد و گفت: این افراد در قالب ۲۹ باند مجرمانه فعالیت می کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، سردار عباسعلی محمدیان در جمع خبرنگاران افزود: پلیس قبلا به شهروندان تهرانی قول داده بود که دستگیری و ردیابی سارقان را در طول سال انجام می دهد با توجه به روزهای پایانی سال و افزایش فعالیت سارقان پلیس اگاهی در اجرای دستورات فرمانده انتظامی تهران بزرگ شب گذشته ۱۵۰ دزد و سارق دستگیر شدند که در قالب ۲۹ باند مجرمانه فعالیت می کردند که شامل ۱۰ باند زورگیری و ۱۰ باند سرقت منزل و ۹ باند سرقت خودرو و لوازم خودرو شناسایی و دستگیر شدند. از این افراد چندین دستگاه خودروی مسروقه و اموال مسروقه کشف و ضبط شد.

او ادامه داد: از بین متهمان دستگیر شده تنها یک نفر زن است و ۵۳ درصد متهمان دستگیر شده سابقه دار هستند و بقیه برای بار اول شناسایی و دستگیر شده اند.

سردار محمدیان با اشاره به کاهش ۱۳ درصدی سرقت ها در تهران بزرگ از ابتدای سال تا کنون، افزود: روند سرقت ها کاهش چشمگیر داشته و آمار کشفیات ما به شدت بالا رفته است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: متوسط سنی متهمان دستگیر شده ۱۷ تا ۳۸ سال است و این نشان می دهد که سارقان همچنان به عضویت و استفاده از کم سن و سال ها در باندهای تبهکاری اقبال نشان می دهند.

این مقام انتظامی گفت: طبق فراخوان زمان بندی شده از مالباختگان برای بازدید از اموال سرقتی مکشوفه دعوت می شود.

او درباره لاستیک های خودرویی که کشف شده است، افزود: چون تعداد لاستیک های مکشوفه زیاد است سه پایگاه در محدوده پایگاه چهارم پلیس آگاهی و پایگاه دوم پلیس آگاهی و پایگاه سوم پلیس آگاهی محل دپوی لاستیک های مکشوفه هستند که مالباختگان می توانند به این مراکز مراجعه کنند.

سردار محمدیان گفت: تنها زن دستگیر شده توسط پایگاه سوم عضو باند سرقت قطعات خودرو بوده است و در حمل وسایل سرقتی همکاری داشته است. همچنین از متهمان دستگیر شده دو قبضه سلاح گرم کشف شد که برای ترساندن طعمه ها از آن استفاده می شد.

دریافت کننده:سولماز ظریفی/منتشر کننده:نیوشا یعقوبی

704/701

کد خبر: 730103

وب گردی

وب گردی