لاوروف: در مبارزه با تروریسم از کابل حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی بر حمایت این کشور از افغانستان در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در نشست مشترک خبری با صلاح‌الدین ربانی، همتای افغان خود، در مسکو گفت: از افغانستان در مبارزه با تروریسم حمایت می کنیم.

وی افزود: از طالبان می‌خواهیم به روند سیاسی در افغانستان بپیوندد.

وزیر امور خارجه روسیه درباره امکان همکاری بین این کشور و دولت جدید آمریکا ابراز اطمینان کرد. لاوروف گفت: درباره امکان سازماندهی همکاری و شراکت با دولت جدید آمریکا اطمینان داریم.

وی در بخشی دیگر از اظهاراتش افزود: گروه حمایت از سوریه همچنان برای نظارت بر آتش‌بس در سوریه و نیز در زمینه مسایل انسانی فعالیت می کند.

لاوروف گفت: چارچوب قانونی برای همکاری های فنی و نظامی بین دو کشور (روسیه و افغانستان) ایجاد شده است. بر حمایت از همکاری با کابل در چارچوب سازمان همکاری تاکید کردیم. از پیوستن افغانستان به سازمان همکاری حمایت می کنیم و دست خود را برای کمک به این کشور در زمینه مبارزه با تروریسم دراز می کنیم.

صلاح الدین ربانی هم در این نشست خبری گفت: نقش منطقه ای روسیه به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر اهمیت دارد. تروریسم خطر مشترکی است و باید تلاش ها برای مبارزه با آن متحد شود. با کشورهای منطقه برای مبارزه با کشت و قاچاق مواد مخدر همکاری می کنیم.

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/ انتشار دهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 730105

وب گردی

وب گردی