بازرسی ادواری آسانسورها اجباری می‌شود/ اولتیماتوم به سازمان‌های اداری

نایب رییس سندیکای صنایع آسانسور و پله‌برقی ایران از اجباری شدن بازرسی ادواری آسانسورها از ابتدای سال جاری خبر داد؛ مساله‌ای که در حال حاضر به صورت اختیاری انجام می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ با اشاره به این‌که از میان حدود ۳۷۰۰ سازمان و دستگاه در تهران تنها آسانسورهای ۲۰ تا۳۰ سازمان استاندارد است و مابقی آسانسورها از استاندارد کامل برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: مدت اعتبار برخی آسانسورها یک ساله است و باید پس از آن مورد بازرسی ادواری قرار گیرد که آیا شرایط استاندارد را دارند یا خیر. در این زمینه دستورالعمل‌های لازم تدوین شده و چک‌لیست نهایی که به چه صورت انجام می‌شود.

نایب رییس سندیکای صنایع آسانسور و پله‌برقی ایران با بیان این‌که این دستورالعمل توسط سازمان استاندارد و سندیکای مربوطه تدوین شده است، گفت: چک‌لیست نهایی آماده شده تا مشخص شود برای بازرسی ادواری باید چه بخش‌هایی مدنظر قرار گیرد.

ادریسی افزود: این مساله تصویب شده و منتظر ابلاغ نهایی است. در این زمینه مذاکرات لازم با دادستانی و قوه قضاییه نیز در دستور کار قرار گرفته، چرا که نیازمند صدور برخی مجوزها برای پلمپ آسانسورهای غیراستاندارد هستیم که شرایط و ضوابط لازم را رعایت نمی‌کنند.

به گفته وی، بازرسی ادواری سالانه یکبار انجام می‌شود و قبل از این‌که مدت مذکور به اتمام برسد باید تقاضای مجدد ارائه شود تا شرایط ایمنی آسانسورها مورد بررسی قرار گیرد.

نایب رییس سندیکای صنایع آسانسور و پله‌برقی ایران در مورد برخورد با دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی که در تهران آسانسورهایشان از استانداردهای لازم برخوردار نیست، تصریح کرد: اولتیماتوم به ادارات و سازمان‌های دولتی داده شده و در این زمینه پلمپ‌هایی نیز در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم در سال آینده به گونه جدی‌تری انجام شود.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی انتشار دهنده:پوریا پورعرب

402/601

کد خبر: 730110

وب گردی

وب گردی