ییلدیریم: نمی گذاریم اعضای حزب مردم جمهوری‌خواه درکنار پ.ک.ک در میان ملت ترکیه تنش ایجاد کنند

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد: به کسانی که می‌خواهند رفراندوم را از خط مشی تعیین شده خارج کنند و ملت ترکیه را دچار تنش کنند، فرصت نمی‌دهیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد: همواره امتحان‌های پیشروی ترکیه دشوار بوده است اما ما توانسته‌ایم با ملت غیور و شجاع خود از پس این امتحانات برآییم.

وی ادامه داد: مسبب اصلی تغییرات قانون اساسی حزب "مردم جمهوری‌خواه" است. زیرا حزب مردم جمهوری‌خواه به حزب عدالت و توسعه که از سال ۲۰۰۷ بزرگترین حزب دارای کرسی در پارلمان بوده است اجازه انتخاب رئیس‌جمهور نمی‌دهد. در واقع آغازگر این روند، این حزب است. اما اکنون نیز از تغییرات قانون اساسی جلوگیری می‌کنند.

ییلدیریم اضافه کرد: چند روز گذشته اعلام کردیم به دلیل آنکه پ.ک.ک و سازمان فتو وابسته به فتح‌الله گولن به تغییرات قانون اساسی نه می‌گویند ما آری خواهیم گفت. پس از این اظهارات انتظار داشتیم که از سوی این دو جناح واکنشی بشنویم اما حزب مردم جمهوری‌خواه وارد عمل شد و واکنش نشان داد. در حال حاضر این حزب به سطح این دو گروه دیگر تنزل پیدا کردند. از خدا می‌خواهیم که حزب مردم جمهوری‌خواه اصلاح شود.

وی ادامه داد: ما نخواهیم گذاشت که اعضای حزب مردم جمهوری‌خواه درکنار پ.ک.ک و دیگر گروه‌های تجزیه طلب در میان ملت ترکیه تنش ایجاد کنند. اگر شما از راه خود منحرف شوید دیگر در نزد مردم جایگاهی نخواهید داشت. اگر در طول ۱۵ سال گذشته این موضوع را متوجه نشده‌اید از فرصت کنونی استفاده کرده و با حمایت از این رفراندوم خود را در قلب مردم جای دهید.

نخست وزیر ترکیه اضافه کرد: در طول سالیان گذشته همواره با حمایت مردم روبرو شده‌ایم. آن گروه‌هایی از مردم که از ما حمایت نکرده‌اند نیز به نظر آنها احترام می‌گذاریم. مردم به حرف‌های غیرمنطقی گوش نکنند. به کسانی که می‌خواهند این رفراندوم را خارج از خط مشی تعیین شده نشان دهند فرصت نخواهیم داد.

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/ انتشار دهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 730135

وب گردی

وب گردی