مقیمی: قیام امام راحل ایران را به کشوری تأثیرگذار در جهان تبدیل کرد

قائم مقام وزیر کشور گفت: امام راحل با شعار استقلال و پاسداشت ارزش های اسلامی قیامی را پایه ریزی کرد که کشور را از وابستگی به آمریکا و رژیم صهیونیستی رها و ایران را به کشوری آزاد، مستقل و تأثیرگذار در جهان تبدیل کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدحسین مقیمی روز سه شنبه در آئین افتتاح طرح سپاس از 513 خانواده شهید و ایثارگر شهرستان ورامین افزود:

استقلال ایران به عنوان نخستین شعار انقلاب اسلامی به واسطه ایثار و از خودگذشتگی شهیدان به دست آمد و همه وظیفه داریم تا از این موهبت الهی به خوبی حراست کنیم.
وی ادامه داد: نهضت امام راحل موجب هم افزایی در جامعه شد و افشای جنایات رژیم ستمشاهی، پایه های ظلم را فروریخت و منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.
مقیمی تاکید کرد: وابستگی رژیم پهلوی به دولت های انگلیس و آمریکا آنقدر زیاد شده بود که امام خمینی(ره) بیشترین سخنرانی را در دهه 40 به مقوله وابستگی به اجانب اختصاص دادند.
وی ادامه داد: شاگردان امام راحل نظرات ایشان را در تمام کشور پخش و از این طریق، خطر روند اسلام زدایی توسط پهلوی به مردم منتقل و موجب بیداری مردم شد.
مقیمی با بیان اینکه برای پیروزی انقلاب اسلامی شهدای زیادی تقدیم شده است، تاکید کرد: امروز همه افراد وظیفه داریم ضمن ادامه راه شهیدان و قدردانی از ایثار و فداکاری آنان، از ارزش های اسلامی حراست کنیم.
قائم مقام وزیر کشور خاطرنشان کرد: مردم شهرستان ورامین در 15 خرداد 42 پیشتاز لبیک به امام خمینی(ره) بودند و این ایثار آنها موجب بیداری سایر مردم شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران نیز در این مراسم گفت : همه افراد باید به گونه ای عمل کنند که در قیامت شرمنده خون شهیدان نباشند و باحرکت در خط سرخ خون شهیدان، ادامه دهند راه آنان باشند.
نادر نصیری افزود : از آذرماه سال گذشته تا کنون در پانزده شهرستان استان تهران بیش از 20 هزار دیدار از خانواده معظم شهدا انجام شده و از نزدیک مشکلات این عزیزان مورد بررسی قرار گرفته است.
دشت ورامین در طول دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 400 شهید، یک هزار و 700 جانباز و 104 آزاده تقدیم اسلام کرده است.
شهرستان ورامین 8 درصد از ایثارگران استان تهران را به خود اختصاص داده است.
به گزارش ایرنا ، مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران به همراه مسئولین شهرستان ورامین روز سه شنبه در هشتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر ، در دومین دور از اجرای طرح سپاس به منازل خانواده معظم شهدا و ایثارگران ورامین رفته و از ایثار و از خودگذشتگی آنان تقدیر کردند.

دریافت کننده: راضیه فراهانی/ انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 730148

وب گردی

وب گردی