لاوروف:حامی حضور طالبان در مذاکرات افغانستان هستیم

وزیر خارجه روسیه با بیان این که کشورش به دنبال همکاری سازنده با کابل است از مشارکت دادن طالبان در مذاکرات سیاسی افغانستان حمایت کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت: روسیه به دنبال همکاری سازنده و قابل توسعه با افغانستان در زمینه‌های مختلف به ویژه در بخش امنیت و اقتصاد است و از اقدامات رهبری افغانستان برای برقراری ثبات در کشور حمایت می‌کند.

وی در دیدار بار صلاح‌الدین ربانی، وزیر خارجه افغانستان گفت:‌ مسکو و کابل مدت‌هاست که با یکدیگر همکاری می‌کنند و شریک هستند. ما بار دیگر بر منافع خود در زمینه همکاری امنیتی، اقتصادی و حوزه کمک‌های بشر دوستانه تاکید می‌کنیم. مسکو از اقدامات دولت کابل برای برقراری ثبات در اجتماع و نهادهای سیاسی کشور حمایت می‌کند.

لاوروف همچنین مراتب رضایت خود را از افزایش سطح گفت و گوهای سیاسی میان کابل و مسکو ابراز داشت و به بیان این مساله پرداخت که روسیه آماده کمک به افغانستان برای تامین و حفظ تجهیزات نظامی است.

وی گفت: ما بر این باوریم که نظامیان طالبان باید در حل بحران در افغانستان دخیل باشند. مسکو از مشارکت دادن طالبان در مذاکرات سیاسی افغانستان بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت حمایت می‌کند.

در همین حال، لاوروف در جمع خبرنگاران گفت که ارتباطات درباره سوریه میان روسیه و آمریکا متوقف نمی‌شود. با وجود آنکه این توافق میان روسیه و ائتلاف تحت رهبری آمریکا هرگز اجرایی نمی‌شود چون هنوز مخالفت‌هایی میان دو طرف وجود دارد، اما در سطح کاری در ژنو ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: کارگروه‌های وابسته به گروه حامیان سوریه به ریاست آمریکا و روسیه به صورت هفتگی در ژنو به کار خود ادامه می‌دهند.

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/ انتشار دهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 730173

وب گردی

وب گردی