طلای جهانی رکورد سه ماهه زد

طلای جهانی پس از افزایش چشمگیر در معاملات روز گذشته که تحت تاثیر تقاضا برای خرید این فلز به عنوان دارایی امن بود، روز سه شنبه نزدیک به بالاترین قیمت سه ماه گذشته ایستاد.

به گزارش ایسکانیوز؛ هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۳۴.۳۰ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه تا رکورد ۱۲۳۵.۷۳ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۱۱ نوامبر به این سو بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۲۳۶.۷۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۱۱.۱۰ دلار افزایش یافت و در ۱۲۳۲.۱۰ دلار بسته شد.

این فلز ارزشمند هفته گذشته حدود ۲.۶ درصد رشد داشت که بزرگترین رشد قیمت هفتگی در هشت ماه گذشته بود.

به گفته سام لاگلین، معامله گر گروه ام کی اس، طلا در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا تحت تاثیر اقدام معامله گران برای سودگیری از رشد اخیر قیمت این فلز، اندکی کاهش یافت اما همچنان در بالای ۱۲۳۰ دلار ماند و در برابر بهبود ارزش دلار آمریکا ایستادگی کرد.

وی در ادامه افزود: سودگیری ممکن است طلا را به متوسط حرکت ۱۰۰ روزه قیمت که در ۱۲۲۰.۲۵ دلار قرار دارد، برساند.

شاخص دلار آمریکا که این ارز را در برابر سبدی از سایر ارزها دنبال می کند، ۰.۲ درصد رشد کرد و در ۱۰۰.۰۷۰ واحد ایستاد.

ابهام سیاسی در آمریکا که ناشی از سیاستهای دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا بوده است، ریسک گریزی سرمایه گذاران را افزایش داده و آنها را متقاضی خرید داراییهای امن مانند طلا کرده است.

از سوی دیگر طلا تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخهای بهره آمریکا قرار دارد. پاتریک هارکر، رییس بانک فدرال فیلادلفیا روز دوشنبه اظهار کرد در صورت بهبود آمار اشتغال و دستمزد، از افزایش نرخهای بهره در نشست مارس بانک مرکزی حمایت خواهد کرد.

بانک مرکزی آمریکا از زمان بحران مالی، نرخهای بهره را دو بار افزایش داده که آخرین بار در دسامبر سال گذشته بود. اکثر سیاستگذاران بانک مرکزی با سه دور افزایش نرخها در سال جاری موافق هستند.

به گفته مارک تو، مدیر تحقیقات در گروه مالی وینگ فانگ هنگ کنگ، دورنمای افزایش نرخهای بهره در آمریکا کاملا محتمل است و احتمال افزایش نرخهای بهره در مارس وجود دارد.

طلا به افزایش نرخهای بهره بسیار حساس است زیرا هزینه نگهداری این فلز را که بازدهی ندارد افزایش می دهد و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری در ۱۷.۷۴ دلار ایستاد در حالیکه ابتدای معاملات تاسطح ۱۷.۷۶ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در سه ماه اخیر بود. هر اونس پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش، در ۱۰۱۰ دلار ایستاد در حالیکه هر اونس پالادیوم با ۰.۵ درصد افزایش، ۷۶۸.۰۱ دلار معامله شد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی انتشاردهنده:پوریا پورعرب

402

کد خبر: 730197

وب گردی

وب گردی