پنجمین دوره آزمون صلاحیت های بالینی (OSCE) در واحد پزشکی تهران برگزارمی‌شود

 رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم آزاد اسلامی واحد تهران از برگزاری پنجمین آزمون ارزیابی صلاحیت‌های بالینی (OSCE) در تاریخ پنجشنبه 21 بهمن ماه سال 95 خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر شبنم موثقی آناتومیست و رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم آزاد اسلامی واحد تهران با بیان اینکه «این دوره، پنجمین آزمون ارزیابی صلاحیت‌های بالینی است که با حضور اعضای هیات علمی، مدیران گروه‌های آموزشی و متخصصان بخش‌های مختلف بیمارستانی در این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود اظهار کرد :
با توجه به دستور العمل ها و سیاست‌های ابلاغی از سوی دکتر فرهاد ادهمی مقدم مدیرکل توسعه آموزش و امور دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در پنجمین دوره آزمون ارزیابی صلاحیت‌های بالینی حـدود 70 نفر متـقاضی که بجز واحد پزشکی تهران از واحد قم هم شرکت می نمایند در دو نوبت صبح و بعد از ظـهر (از ساعت 8 صبح الی 19 عصر)، در این آزمون به رقابت علمی می پردازند . وی افزود: با هماهنگی مسئولان ارشد حوزه معاونت آموزشی و به منظوردقت و نظارت مطلوب تراز همه مراحل آزمون فیلمبرداری می‌شود.
وی با تشریح اهداف و نحوه برگزاری آزمون ارزشیابی صلاحیت بالینی گفت: «آزمون آسکی یک آزمون ارزیابی صلاحیت بالینی است که بصورت عینی در ایستگاه‌های مختلفی که سازماندهی شده است انجام می‌شود.
دکتر موثقی در باره ضرورت و علت برگزاری این آزمون که برای پنجمین دوره متوالی همزمان با سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی در واحد پزشکی تهران برگزار می‌شود گفت :
«با توجه به اهمیت آموزش در دوره پزشکی عمومی، هیات ممتحنه و ارزشیابی پزشکی عمومی وزارت بهداشت از سال ۹۴ تاکنون تصمیم به برگزاری یک آزمون در پایان دوره پزشکی عمومی با هدف سنجش مهارت‌های بالینی کسب شده از سوی دانشجویان پزشکی در طول دوره تحصیلی گرفته است و بر این اساس همه دانشجویان رشته‌های پزشکی برای ورود به عرصه بهداشت و سلامت جامعه با یک معیار ارزشیابی و با یک مقیاس یکسان مورد سنجش قرار می‌گیرند.
این استاد دانشگاه افزود: «در پنجمین دوره آزمون ارزیابی صلاحیت‌های بالینی، همچون دوره‌های قبلی به منظور کنترل کیفیت و نظارت بر روند برگزاری آزمون، نمایندگانی از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و همچنین حوزه معاونت علوم پزشکی حضور بهم می‌رسانند.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 730211

وب گردی

وب گردی