شورای تخصصی دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در واحد تهران جنوب برگزار شد

 شورای تخصصی دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در تاریخ 19/11/95 با حضور دکتر مرتضی محمودی رئیس دبیرخانه هیات امنای استان، دکتر حبیب اله اسماعیلی مدیر کل امور فرهنگی اجتماعی دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالوحید وفایی مدیر کل دانشجویی و فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد تهران جنوب و معاونین دانشجویی و فرهنگی واحد های استان به میزبانی واحد تهران جنوب برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این نشست؛ حجت الاسلام والمسلمین علی گل محمدی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد تهران جنوب ضمن عرض خیر مقدم و تبریک ایام الله دهه مبارک فجر ،آرزوی توفیق برای حاضرین کرد و در خصوص امور فرهنگی و رعایت اصول اخلاقی و دینی در مدیریت فرهنگی مطالبی را مطرح کرد و گفت : بدون تردید در هر شرایطی، کسب و رعایت همه « فضایل اخلاقی » برای انسان لازم است و پرهیز از همه « رذایل اخلاقی » مورد توصیه و تأکید است. ولی رعایت پاره‌ای فضایل، در ارتباط و موقعیتی خاص، لازم‌تر، و پرهیز از پاره‌ای زشتی‌ها و رذایل، در آن ارتباطات، ضروری‌ترند، و هر شغلی عنایت بیشتر به پاره‌ای ملکات نفسانی را می‌طلبد. یکی از مناسبات و موقعیت‌های مهم در زندگی انسان‌ها، موقعیت «مدیریت» است. بدین لحاظ، توفیق در انجام وظایف و رسالت های آن، نیازمند اخلاق ویژه است. بنابراین در تعریف اخلاق مدیریت باید گفت:«اخلاق مدیریت، عبارت است از ملکات نفسانی انسان، از آن جهت که اداره امور جمعی از انسان‌ها را در نیل به اهداف معین، عهده‌دار است».بنابراین، موضوع اخلاق مدیریت عبارت است از: "نفسِ انسانِ مدبّر" .

در ادامه، دکتر مرتضی محمودی رئیس دبیرخانه هیات امنای استان تهران با تبریک دهه مبارک فجر، از اقدامات معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران و اقداماتی که در زمینه امور فرهنگی در واحدهای دانشگاهی انجام گرفته است،تقدیر و تشکر کرد و گفت: فعالیت های فرهنگی از اولویت های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است و نقش مهمی در ارتقای سطح کیفی دانشگاه و دانشجویان دارد و باید تلاش کنیم تا برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها اثربخش، به‌روز و جذاب باشد .

دکتر محمودی با تشریح آئین نامه های دانشجویی و فرهنگی عنوان کرد: هدف از برگزاری نشست های تخصصی دانشجویی و فرهنگی، بررسی عملکرد و رفع موانع و مشکلات واحد ها در حوزه های دانشجویی و فرهنگی است و امیدواریم با برگزاری منظم این جلسات و ارجاع مشکلات، راهکارهای مناسب برای رفع آنها اندیشیده شود.

او در ادامه سخنان با تاکید بر اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه ها باید فراگیر بوده و همه‌ دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی مشارکت داشته باشند گفت: باید تلاش کنیم متناسب با علایق دانشجویان، زمینه‌ها و بسترهای لازم برای فعالیت‌ دانشجویان در حوزه‌های مختلف دانشجویی و فرهنگی در دانشگاه را فراهم سازیم .

سپس اعضای شورای تخصصی دانشجویی و فرهنگی استان وارد دستور کار جلسه شدند و در خصوص دستورالعمل اردوی راهیان نور در سال 95 ـ راه اندازی سامانه جامع مدیریت عملکرد نماز و همچنین دستاوردهای دانشجویی و فرهنگی دانشگاه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 730235

وب گردی

وب گردی