قرارداد توسعه خوشه صنعتی فرآوری آبزیان بوشهر منعقد شد

با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، قرارداد پروژه 'توسعه خوشه صنعتی آبزیان بوشهر' بین دانشگاه خلیج فارس و شرکت شهرک های صنعتی این استان منعقد شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران روز سه شنبه، دراین آئین در بوشهر گفت: خوشه های صنعتی در سیاست های اقتصادی و صنعتی کشورهای توسعه یافته نقش موثر و محوری دارد .
مهندس علی یزدانی افزود: ابداع خوشه های صنعتی در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی نقش توانمند سازی دارد.
وی اظهار کرد: تا کنون 389 خوشه صنعتی در کشور شناسایی شده که از این تعداد 68خوشه اجرایی و به کار خود پایان داده است.
یزدانی توسعه خوشه های صنعتی، کنسرسیوم های صادراتی و ایجاد شرکت های مدیریت صادرات را از برنامه های اقتصاد مقاومتی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران عنوان کرد.
وی با بیان اینکه دراستان بوشهر پنج خوشه صنعتی شناسایی شده است افزود: از این تعداد تا کنون خوشه صنعتی خرما در استان به کار خود پایان داده و خوشه صنعتی آبزیان نیز به تازگی آغاز به کار کرده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر نیز گفت: با توجه به نیاز روز افزون جمعیت دنیا به مواد غذایی و اندیشه کسب درآمد، بیشتر فعالان این حوزه به دنبال رشد و توسعه تکنولوژی در حوزه فرآوری آبزیان و صنایع شیلاتی هستند.
سعید زرین فر با بیان اینکه شناسایی و توسعه خوشه‌های صنعتی از مهمترین برنامه‌های دولت است افزود: توجه به ظرفیت‌های استان در بخش آبزیان، می تواند مهم‌ترین زمینه توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال در استان باشد.
وی اظهار کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، مراکز کارآفرینی، توجه به جنبه‌های اقتصادی کسب وکار در شیلات،حمایت‌های قانونی و ترویجی در راستای فعالیتهای شیلاتی ضروری است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی بوشهر نیزگفت: خوشه صنعتی آبزیان بعنوان رابط بین بخش دولتی و خصوصی، سیاست بلندمدت توسعه محصولات خوشه را با مناسب‌ترین استراتژی انتخاب و هماهنگی‌های لازم را بین سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی ایجاد می‌کند.
مهدی صفوی افزود: به دنبال درخواست متقاضیان برای اجرای خوشه صنعتی آبزیان، بعد از برگزاری مناقصه و انجام مصاحبه های تخصصی، دانشگاه خلیج فارس بوشهر به عنوان مجری این پروژه در استان انتخاب شد.
وی اظهار کرد: در زمان حاضر 60 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید و 80 درصد این میگوها به خارج از کشور صادر می شوند.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی انتشاردهنده:آرش محمدی

402/101

کد خبر: 730316

وب گردی

وب گردی