حضور متفاوت اردبیل در دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران

استان اردبیل در غرفه مشترکی با استان های شمالغرب کشور، داشته های خود را در عرصه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته واقع در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران به منصه ظهور گذاشت.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل، دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته با حضور دکتر زهرا احمدی‌ پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، سیدرضا صالحی ‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزرای گردشگری کشورهای لبنان و آفریقای جنوبی، هیأت‌هایی از کشورهای ترکیه، روسیه و ارمنستان، شرکت‌ها و بخش خصوصی گردشگری 21 کشور و مسئولان استانی و کشوری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران با اجرای موسیقی هلپرکه استان کردستان آغاز به کار کرد.

زهرا احمدی پور معاون اول رئیس جمهور و رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان با همراهی سیدرضا صالحی‌ امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مقامات استانی و کشوری از ظرفیت های به نمایش گذاشته شده در غرفه اختصاصی استان اردبیل بازدید کردند و دقایقی میهمان این استان میهمان نواز شدند.

معاون گردشگری استان با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 42 هزار مترمربع با 11 سالن، گفت: در نمایشگاه امسال تمامی استان ها به هفت منطقه تقسیم شده اند که استان اردبیل جزو استان های شمالغرب و منطقه سه قرار گرفته است.

قادر تقی زاده با بیان اینکه استان های شمالغرب داشته های خود را در عرصه های مختلف گردشگری، میراث فرهنگی و مراسم آئینی در سالن 38 این نمایشگاه به منصه ظهور گذاشته اند، افزود: عنوان غرفه منطقه سه استان های شمالغرب کشور شامل اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، زنجان و قزوین به نام "بهشت ایران زمین" نام گرفته است.

وی از اجرای برنامه گروه موسیقی آیهان، آیین تکم گردانی و رونمایی از ٢١ نقشه گردشگری استان اردبیل روز پنج شنبه از ساعت ٩ تا ١١صبح در نمایشگاه مذکور خبر داد و گفت: ضمن حضور غرفه داران استان اردبیل با لباس و پوشش سنتی دوره صفوی، پخش فیلم جاذبه های گردشگری و کلیپ مشترک استانی و توزیع لوح فشرده و اقلام تبلیغاتی از قبیل بروشور، نقشه، پوستر و کارت پستال به منظور معرفی شایسته جاذبه های گردشگری استان همچنین موسیقی سنتی آذری و موسیقی عاشیقلار، کارگاه زنده تولید صنایع دستی چوبی و نمایش و معرفی صنایع دستی نفیس استان با همکاری بخش خصوصی در طول زمان برگزاری این نمایشگاه اجرا می شود.

به گفته این مقام مسئول؛ مالزی، تایلند، ترکیه، چین، برزیل، روسیه، اسپانیا، سوئیس، فرانسه، یونان، کره جنوبی، ویتنام، قبرس، هندوستان، آلمان، گرجستان، کامبوج، مالدیو، مقدونیه، قزاقستان و یمن 21 کشوری هستند که در این نمایشگاه حضور دارند.

گفتنی است : علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه با شعار " ایران رامتفاوت ببینیم " همه روزه تا 21 بهمن ماه می توانند از ساعت 10 صبح تا 18 بعدازظهر به محل نمایشگاه های دایمی بین المللی تهران، سالن 38 با عنوان "سالن ایران"مراجعه کنند.

خبرنگار: واحد اردبیل/ منتشرکننده: شاهین زینعلی

کد خبر: 730347

وب گردی

وب گردی