در گفت و گوی تلفنی اردوغان و ترامپ چه گذشت؟

کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و ماریانا راخوی نخست وزیر اسپانیا بر تعهدات آمریکا در قبال سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد ترامپ به « سابقه طولانی روابط نزدیک بین آمریکا و ترکیه و تعهد مشترک آنها برای مبارزه با تروریسم در هر شکل آن » اشاره کرد.
کاخ سفید اعلام کرد « رئیس جمهور ترامپ بار دیگر بر حمایت آمریکا از ترکیه به عنوان شریک راهبردی و متحد ناتو و بر هر نوع مشارکت در حملات علیه گروه داعش تاکید کرد ».
اردوغان در این گفتگوی تلفنی پیروزی دونالد ترامپ را در انتخابات ماه نوامبر تبریک گفت و این نخستین گفتگوی بین آنها بعد از روی کار آمدن این میلیاردر آمریکایی بود.

تلویزیون تی آر تی ترکیه اعلام کرد ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در گفتگوی تلفنی با اردوغان از مبارزه ترکیه با گروه (‌تکفیری صهیونیستی ) داعش تمجید کرد.

به گفته منابع ریاست جمهوری ترکیه ، روسای جمهور دو کشور در این گفتگوی تلفنی بر روابط دوستانه و اتحاد آمریکا و ترکیه تاکید کردند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در این گفتگوی تلفنی 45 دقیقه ای که دیشب انجام شد ، تاکید کردند درباره ادامه مبارزه با تروریسم کاملا مصمم هستند.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره اینکه دو کشور شریک راهبردی یکدیگر و به عنوان عضو ناتو دو کشور متحد به شمار می روند از نقش ترکیه در مبارزه با داعش ابراز خشنودی کرد.

اردوغان و دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا نخستین بار 9 نوامبر تلفنی گفتگو کرده بودند.

ترامپ همچنین در گفتگوی تلفنی روز سه شنبه با ماریانا راخوی نخست وزیر اسپانیا بر تعهدات آمریکا در قبال ناتو تاکید کرد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا در نخستین گفتگو با راخوی « بر مشارکت مستحکم دو کشور در مسائل مرتبط با منافع دو جانبه » تاکید کرد.

منتشرکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 730354

وب گردی

وب گردی