آغاز فعالیت شرکت خدمات تجاری‌سازی دانشگاه آزاد/ثبت شرکت تا پایان سال

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بیان اینکه شرکت خدمات تجاری‌سازی به صورت غیررسمی در حال ارائه خدمت به شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه است، از ثبت رسمی این شرکت تا پایان سال خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، ابراهیم واشقانی فراهانی با بیان اینکه اعضای هیات‌ مدیره شرکت خدمات تجاری سازی تعیین شده است، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها دانشگاه در این شرکت سهمی 60 درصدی دارد و 40 درصد هم سهم بخش خصوصی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دستور اساسنامه در اولین جلسه به تصویب می‌رسد که پس از تصویب در پی ثبت شرکت خواهیم بود. البته در حال حاضر این شرکت به صورت غیر رسمی در پارک علم و فناوری دانشگاه در حال فعالیت بوده و به شرکت‌های مستقر در پارک و مراکز رشد خدمات رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت خدمات تجاری‌سازی نقش مشاوره دارد، گفت: این شرکت در حوزه‌هایی همچون بازاریابی، پیش بینی آینده، قوانین تجارت و نگارش برنامه کسب و کار برای شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور ارائه خدمت می‌کند.

واشقانی فراهانی تصریح کرد: البته در صورت گسترش فعالیت‌ها،‌ این شرکت نقش ملی خواهد داشت و به همه دست اندرکارانی که می‌خواهند یافته‌های پژوهشی و فناورانه خود را به بازار عرضه کنند، ارائه خدمت می‌کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: شرکت خدمات تجاری‌سازی به صورت غیر رسمی در حال فعالیت است و تمام تلاش دانشگاه بر این است که این شرکت تا پایان سال ثبت شود.

وی همچنین تعیین اولویت‌های پژوهشی در واحدهای دانشگاه آزاد را مورد تاکید قرار داد و گفت: در پی آن هستیم که واحدها بر اساس اولویت‌های پژوهشی برنامه‌های کوتاه مدت برای 3 سال و میان مدت برای 5 سال را تدوین کنند.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 730357

وب گردی

وب گردی