خانم‌ها از مصرف این مواد غذایی غافل نشوند

غذا سوخت بدن است، بنابراین اطمینان از این که بدن بهترین موادمغذی لازم را دریافت می‌کند اهمیت زیادی دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از جام جم آنلاین ،اگر شما خانمی هستید که توجه زیادی به عملکرد درست بدنتان دارید، زمان آن است که از وجود این مواد غذایی اساسی مطمئن شوید.

تخم‌مرغ

زرده تخم‌مرغ سرشار از ماده‌ای به نام کولین است و این برای سلامت عمومی بدن شما بسیار خوب است. تحقیقات نشان می‌دهد خطر ابتلا به سرطان سینه در زنانی که میزان کولین در رژیم غذایی آنها بالاست 24 درصد کاهش نشان می‌دهد. افزون براین با افزایش سن زنان، کولین یک ماده مغذی مهم برای آنها به شمار می‌آید. مطالعات نشان می‌دهد 80 درصد زنانی که پس از یائسگی، کولین کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنند علائم کبد چرب و آسیب‌های عضلانی را نشان می‌دهند. مصرف تخم‌مرغ یکی از بهترین راه‌های تامین این ماده غذایی است.

ماست یونانی

ماست با دارابودن کلسیم و پروتئین، همیشه از موادغذایی ضروری در یخچال بوده و ماست یونانی می‌تواند خواص بهتری نیز داشته باشد. پروبیوتیک‌ها عملکرد بدن را تنظیم می‌کنند و برای افرادی که مشکلات گوارشی مثل سندروم روده تحریک‌پذیر دارند، بسیار مفید است. این ماده غذایی همچنین سرشار از ید است که اهمیت فوق العاده‌ای در تنظیم وزن دارد. معمولا با افزایش سن زنان، کنترل وزن برای آنها مشکل‌تر می‌شود، اما خبر خوب این که ید به عملکرد درست تیروئید که عامل کلیدی در تنظیم سوخت و ساز بدن و در نتیجه تنظیم وزن است کمک می‌کند.

زغال اخته

این ماده غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها ازجمله آنتوسیانین است. مطالعات نشان می‌دهد دریافتی زیاد آنتوسیانین خطر بیماری‌های قلبی را در زنان جوان و میانسال کاهش می‌دهد. زغال اخته همچنین دارای ماده‌ای است که با جلوگیری از اتصال باکتری به بافت مثانه از عفونت مجاری ادراری جلوگیری می‌کند و این می‌تواند خبر خوبی برای زنان باشد. اگر از یک عفونت ادراری دردناک رنج می‌برید زمان آن است که مقداری زغال اخته را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

ماهی آزاد

یکی از بهترین منابع امگا 3 و ویتامین D است. اسیدهای چرب ضروری موجود در این ماهی برای سلامت پوست، قلب، تقویت روحیه و کاهش تاثیرات آرتروز مفید است.

اسفناج

این ماده غذایی سرشار از مواد مغذی مهمی است که زنان به آنها نیاز دارند. برگ‌های سبز اسفناج حاوی مقادیر زیادی از ویتامین‌های A، C و K همچنین غنی از کلسیم و فیبر است و از آنجا که این ماده غذایی منبع خوبی از منیزیم نیز است می‌تواند در جلوگیری از بیماری‌های قلبی و دیابت نوع 2 نقش داشته باشد. منیزیم همچنین در تقویت سلامت سیستم ایمنی و تقویت استخوان‌ها نقش دارد.

دریافت کننده :سولماز ظریفی/ انتشتر دهنده : زهره حاجیان

704/700

کد خبر: 730379

وب گردی

وب گردی